شنبه 1 اردیبهشت 1403

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستاراگفت:نمایشگاه های صنایع دستی آستارا در دو نقطه ورودی شهر از سمت شمال و جنوب و نیز در رو بروی هتل اسپیناس این شهرستان دایر شده بود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر سه نمایشگاه میراث فرهنگی دو غرفه فروش محصولات صنایع دستی در طرح سالمسازی مرکز شهر و گردنه حیران آستارا دایر بود ، اضافه کرد: امسال سه هزار اثر از آثار هنرمندان صنایع دستی شهرستان شامل حصیر ، گلیم ، جاجیم ، سفال ، کیف های دستی و مسافرتی ، خورجین ، تابلو فرش های سنتی با طرح های مختلف ، انواع لباس های محلی مردان و زنان آستارا ، معرق کاشی و چوب و نازک کاری بر روی چوب برای بازدید گردشگران عرضه شد.
امیری نژاد با اشاره به اینکه از 26 اسفندماه گذشته تا 13 فروردین ماه جاری 36 هزار و 700 گردشگر از نمایشگاه های صنایع دستی آستارا بازدید داشتند، ادامه داد: هر کدام از نمایشگاه ها در زمینی به مساحت 80 متر مربع دایر شده بود.
وی با بیان اینکه در کنار نقاط عرضه صنایع دستی هنرمندان آستارایی سه مرکز اطلاع رسانی گردشگری نیز در راستای معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری آستارا و گیلان فعال بود، گفت: با توجه به اینکه شهرستان از سمت شمال نقطه ورودی استان محسوب می شود، 12 هزار نسخه بروشور با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری آستارا و سایر شهرستان های گیلان بین گردشگران نوروزی توزیع شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستارا با اشاره به اینکه ایام نوروز فرصت مناسبی برای احیای آیین ها و سنت های بومی منطقه است ، افزود: میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آستارا با برگزاری جشنواره آیین های نوروزی در آستانه سال جدید با حضور پرشور شهروندان و مسافران گام موثری را در این راستا برداشت.
وی با بیان اینکه نظیر این جشنواره های فرهنگی در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت ، اضافه کرد: پویایی اقتصاد ، توریسم تجاری و نیز ماندگاری مسافر در شهر از جمله مزایای این جشنواره هاست که می توان با تقویت آن ها در جهت پویایی اقتصاد مقاومتی نیز موثر عمل کرد.
یک هزار و 38 نفر هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در شهرستان مرزی بندر آستارا فعالیت می کنند.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان و در ردیف 20 شهر گردشگر پذیر کشور قرار دارد./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna