پنج شنبه 9 فروردین 1403

محمدعلی نجفی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان، به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره و اظهار کرد: باتوجه به تأکیدات رئیس جمهوری و ابلاغ وزیر کشور مبنی بر تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان ها، این جلسات را با محوریت مسائل توسعه عدالت ،مردمی بودن و طرح های دانش بنیان به صورت مستمر و با جدیت کامل برگزار می کنیم.
وی به پیگیری های صورت گرفته درخصوص مصوبات سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که اختیارات مدیران بانک ها در استان افزایش پیدا کند.
وی افزود: در صورتی که مشکلات بانکی حل شود، طرح های نیمه تمام استان نیز به پایان خواهد رسید.
نجفی تشکیل ستاد رفع موانع تولید در کشور را یکی از ابتکارات استان گیلان دانست و تصریح کرد: امیدواریم در سال جدید با افزایش اختیارات استانداران به صورت عملیاتی تر گام بردارد.
وی به تأکیدات انجام گرفته در سفر وزیر راه و شهرسازی به گیلان درخصوص تکمیل راه آهن و آزادراه قزوین - رشت اشاره کرد و گفت : علیرغم اقدامات ویژه ای که تاکنون صورت گرفته، اما مشکلاتی در این مسیر وجود دارد که امیدواریم باتوجه به فضای جدید ایجاد شده در کشور، نسبت به تسریع پروژه ها اقدام شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه می توانیم در بخش گردشگری استان به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم، افزود: با پیگیری های مستمر تلاش های ویژه ای در بخش گردشگری و احداث و تکمیل هتل های چهار و پنج ستاره در حال انجام است.
نجفی گفت: آماده اجرای طرح های جدید دانش بنیان که در آینده استان نقش داشته باشند، هستیم.
وی خواستار کمک ویژه دولت به بخش کشاورزی استان بویژه طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها شد و افزود: طرح پرورش ماهی در قفس نیز از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان بود که علیرغم اینکه چهار ماه است عملیات اجرایی آن آغاز شده، رقمی پرداخت نشده که نیازمند اهتمام ویژه است.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی بخشنامه به استانداران، روند ساماندهی اجرای برنامه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را به نمایندگان عالی دولت در استان ها ابلاغ کرد./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna