پنج شنبه 30 فروردین 1403

اسماعیل قاسمی روز دوشنبه در جلسه امنیت و انتظامات شهرستان ماسال با تاکید بر نقش اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم در کاهش وقوع جرایم به وی‍ژه سرقت در سطح جامعه اظهار کرد: برنامه ریزی جهت پیشگیری از وقوع جرم باید به عنوان یک اصل در امور امنیتی و انتظامی پی گیری شود.
وی با تقدیر از تلاش نیروی انتظامی شهرستان در بخش کشف اموال سارقین مالباخته افزود: باید از ظرفیت دهیاران و شوراها در جهت تشریح مسائل زمینه ساز سرقت و نکات ایمنی که مانع از بروز سرقت می شود، به خوبی استفاده شود.
معاون فرماندار ماسال همچنین با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال گفت: متاسفانه همه ساله در ایام پایانی سال شاهد بروز حوادث دلخراش بر اثر استفاده افراد از مواد محترقه غیر مجاز هستیم که منجر به حزن و اندوه بسیاری از خانواده ها در آستانه فرارسیدن سال جدید می شود.
قاسمی با بیان اینکه آگاه سازی نوجوانان و جوانان در خصوص خطرات ناشی از مواد محترقه می تواند نقش موثری در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال داشته باشد، بر لزوم اطلاع رسانی به دانش آموزان در خصوص مضرات استفاده از مواد محترقه غیر مجاز تاکید کرد و از نیروی انتظامی خواست با فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز به شدت برخورد کند.
وی همچنین با اشاره به افزایش مسافرت ها و حضور گسترده گردشگران طی ایام نوروز در سطح شهرستان ماسال تصریح کرد: تامین امنیت عبور و مرور جاده ای و آمادگی اورژانس و هلال احمر در مواقع بروز حوادث جاده ای از جمله مسائلی است که باید به دقت برای آن برنامه ریزی شود.
* رشد 40 درصدی کشف سارقان در ماسال
جانشین فرماندهی انتظامی ماسال نیز در این جلسه از افزایش 40 درصدی کشف سرقت در شهرستان خبر داد و گفت: در زمینه کشف سرقت احشام نیز با انهدام سه باند بزرگ سرقت احشام در سطح شهرستان، شاهد رشد 39 درصدی کشف احشام سرقتی در مقایسه با سال گذشته بوده ایم.
سرهنگ شعبانی بی دقت مردم در نگهداری از اموال و احشام خود را زمینه ساز افزایش میزان سرقت در شهرستان دانست و ضمن تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی به ویژه در ایام نوروز جهت پیشگیری از وقوع سرقت یادآور شد: با وجود فعالیت خوب نیروی انتظامی در برخورد با سارقان و کشف موارد سرقتی، باید در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی در جهت رعایت نکات ایمنی در حفاظت و نگهداری اموال، شاهد همکاری بیشتر ادارات و دهیاری ها با نیروی انتظامی باشیم.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است./ایرنا
 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna