پنج شنبه 30 فروردین 1403

یونس رنجکش روز دوشنبه در جلسه امضاء تفاهم نامه همکاری بین چند سازمان مردم نهاد استان گیلان اضافه کرد : سازمان های مردم نهاد باید بتوانند با برنامه ریزی و ایجاد همگرایی بین یکدیگر، از امکانات و ظرفیت های مختلف هم در راستای پیشبرد اهداف اجتماعی که دارند، بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: اگر توان این سازمان ها با یکدیگر در کمک به هم و یا اجرای برنامه های مشترک با هم تجمیع شوند، آنگاه بهتر می توانند به اهداف خود دسترسی داشته باشند.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان ادامه داد: هیچ محدودیتی برای همکاری بین سازمان های مردم نهاد وجود ندارد و این حرکت ها می تواند نقطه عطفی برای کارکردهای گروهی و فرهنگ با هم کارکردن در راستای اهداف مشترک باشد.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان گیلان افزود: با توجه به محدودیت هایی که در هر سازمان مردم نهاد وجود دارد، همکاری های متقابل و تجمیع توان و ظرفیت های آنان می تواند نقش مهمی در اجرای برنامه ها و ایجاد فرصت های بهتر برای خدمات رسانی به جامعه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه نگاه دولتمردان در دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است، گفت: زمانی می توان از این ظرفیت بهتر استفاده کرد که برنامه ریزی ها بهتر، اصولی و هدف گذاری ها مشخص تر باشد.
رنجکش افزود: در دولت جدید با توجه به رویکرد خوبی که وجود دارد، شاهد رشد سازمان های مردم نهاد هستیم و در گیلان نیز حدود 40 درصد این رشد مشاهده می شود و یکی از سیاست های مهم در این زمینه، پراکنش جغرافیایی قعالیت سازمان های مردم نهاد در سطح شهرستان های استان است.
وی ضمن قدردانی از تلاش سازمان های مردم نهاد استان در ارائه خدمات مختلف اجتماعی، از آنان خواست تا با برنامه ریزی بهتر سال 95 مشارکتی بیشتر از گذشته در فضایی اجتماعی گیلان داشته باشند.
بر اساس آخرین آمار، بالغ بر 300 تشکل مردم نهاد در قالب سازمان هایی همچون انجمن های خیریه، حوزه جوانان، محیط زیست و مددکاری در گیلان فعالیت می کنند.
از این تعداد سازمان های مردم نهاد در استان ، حدود 60 سمن از استانداری و مابقی از نهادهایی از قبیل نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و محیط زیست گیلان مجوز گرفته اند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna