جمعه 10 فروردین 1403

در هفته منابع طبیعی و درختکاری هر چند مسئولان گیلان از اهمیت حفظ جنگل ها و لزوم درختکاری سخن ها گفتند اما واقعیت این است که هر روز بر مصائب زیست محیطی گیلان افزوده می شود و هیچ اقدام موثری در جلوگیری از تخریب گسترده محیط زیست و جنگل ها صورت نمی گیرد.
هنوز رودخانه های گیلان آلوده اند و دو رودخانه رشت رکورد دار آلودگی در میان رودخانه های جهان!
هنوز انبوه زباله در جاده های گیلان، پراکنده اند و ورود انبوه مسافران به استان به جای آن که درآمدی را موجب شود و چرخ توسعه استان را بچرخاند، بر بحران زیست محیطی گیلان می افزاید و عمق این بحران را به روستاها و حتی دورترین مناطق استان کشانده است. نصیب گیلان از توسعه صنعت گردشگری فقط افزایش آلودگی و تخریب محیط زیست است. نابودی مزارع و رشد قارچ گونه ویلاها، قلیانسراها و قدم به قدم روستوران های بین راهی!
همین چند هفته پیش بود که یکی از مسئولان شهرداری رشت از ارتفاع 70 متری زباله های انباشته شده در جنگل سراوان خبر داد و حالا جنگل سراوان به زباله دانی بزرگ گیلان تبدیل شده است.
اما در ایجاد چنین وضعیتی چه کسی مقصر است؟ شهرداری رشت که هر روزه صدها تن زباله را به این جنگل گسیل می کند؟ محیط زیست گیلان که با قاطعیت جلوی چنین اقدامی را نمی گیرد، مردم رشت که شاهد مرگ تدریجی بزرگ ترین جنگل حاشیه شهرشان هستند و یا استاندار گیلان؟!
واقعیت این است که همه در این ماجرا مقصرند و حتی رسانه ها که از کنار کوه 70 متری زباله ها به سادگی می گذرند.
براین اساس رسیدن ارتفاع زباله های دپو شده در جنگل سراوان به 70 متر را باید بیانگر ارتفاع ضعف برخی مسئولان و مدیریت ها در گیلان دانست. وضعیتی که از سال ها پیش پدید آمده و متاسفانه همچنان ادامه دارد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna