چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

به گزارش سرویس فرهنگی موج برنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، ولی جهانی هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولید و صدور گواهی کیفیت کارگاهی به منظور شناسایی کارگاه‌های استاندارد و برنامه‌ریزی جامع‌تر در خصوص این کارگاه‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به مزایای طرح درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع‌دستی اظهارکرد: با شناسایی کارگاه‌های تولیدی و درجه‌بندی این کارگاه‌ها از نظر کیفیت محصولات و ظرفیت تولید و سایر عوامل مربوط می‌توان گواهی کیفیت را به کارگاه‌های برتر اعطا کرد تا علاوه بر تشویق این کارگاه‌ها، انگیزه کافی برای دیگر کارگاه‌ها در راستای ارتقاء سطح تولید و کیفیت به وجود آید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان افزود: همچنین داشتن اطلاعاتی دقیق از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی استان، زمینه‌ساز برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های داخلی و اولویت اختصاص تسهیلات اعتباری می‌شود.

بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۸۰ رشته مختلف به تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna