سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

شعبانعلی خاوری افزود: علاوه براقدامات نوروزی نظیر احیای تابلوها ،خط کشی ها ، پاکسازی ها و روشنایی ها توسط همکاران برای استقبال از مسافران نوروزی ، حل چند گره ترافیکی در دستور کار این اداره کل و وزارتخانه راه و شهرسازی قرار گرفته است که مهمترین آن ها بهره برداری از قسمتی از آزاد راه رشت قزوین در بخش تونل شهر منجیل است.
وی با اشاره به اینکه محور این آزاد راه در برگشت از منجیل به سمت رودبار قبل از نوروز آماده و زیر بار ترافیک می رود خاطرنشان کرد: این آزاد راه که در قبل از تونل قطع و به داخل تونل های قدیمی هدایت می شد،امسال در ایام نوروز محور احداثی آزاد راه ادامه پیدا می کند و این محور بیرون از تونل قدیم به طول سه هزار و 600 متر از تونل و پل جدید عبور می کند.
وی اظهارداشت: در این باره قراردادی به مبلغ 180 میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شده است و تاکنون نیز پیشرفت کار 60درصد بوده است که قبل از نوروز این لاین زیر بار ترافیک می رود و ترافیک در مسیر تونل امسال حل می شود ولی در رودبار بازهم ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.
خاوری یادآورشد: اقدامی که برای تعطیلات نوروز پارسال انجام شد 40 درصد ترافیک این مسیر حل شد ولی امسال 90 درصد ترافیک آن حل شده و تسهیل عبور و مرور مسافران را در بر دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص سایر مسیرهای ترافیکی استان نیز اظهارداشت: قسمتی از فاز اول کمربندی انزلی به طول هشت کیلومتر آماده شده است و در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار می گیرد که قسمتی از ترافیک این مسیر حل می شود.
وی تصریح کرد: همچنین کمربندی محور تالش به آستارا در مسیر خطبه سرا که همه ساله با بار ترافیک سنگینی همراه بود امسال چون به اتمام نرسیده با یک کار موقتی عبوری، توقف های مردم در آن قسمت کاهش می یابد.
خاوری ادامه داد: فاز اول کنارگذر لنگرود در هفته گذشته زیر بار ترافیک رفت که این محور هم در کاهش معطلی و سرگردانی منطقه موثر است.
وی یادآورشد: امسال در ایام دهه فجر چندین طرح از جمله پروژه سراوان به سیاهکل با طول 5 / 18 کیلومتر به بهره برداری رسید که به ترافیک شهر رشت مرکز استان کمک می کند و مسافران محور شرق گیلان می توانند از آن عبور کنند.
وی گفت: قسمتی از چهار خطه آستانه به کیاشهر به طول 10 کیلومتر تحویل و قسمتی از چهارخطه کلیدبر به ماسال به طول دو کیلومتر نیز ترمیم شده و قابل استفاده است.
مدیرکل راه و شهرسازی یادآورشد: این اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در سال جاری در سرعت و انتقال ترافیک تاثیر خواهد داشت.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna