پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان - کیوان محمدی در جلسه شورای قضایی استان، با بیان اینکه سال 94 سال سختی به لحاظ اقتصادی بود، گفت: با توجه به احیای سازمان، زمان زیادی صرف تغییر و تحولات و ساماندهی ساختار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها شد و اکنون نیز در برخی استان ها هنوز سازمان مدیریت آنگونه که باید، راه اندازی و شکل نگرفته است.
وی محور سیاست های سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان را فرهنگی ذکر و اضافه کرد: سیاست های فرهنگی و حتی اقتصادی، بدون توجه به امنیت محقق نخواهد شد لذا هدف ما یاری رساندن به همه سازمان های مرتبط با امنیت جامعه از جمله سازمان های قضایی است و تا حد امکان توان خود را برای تقویت سازمان های مقوم امنیت جامعه انجام می دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر مدیریت بودجه ادامه داد: تهیه بودجه یک مسئله است و مدیریت آن مسئله ای دیگر، لذا برای آنکه مدیریت بودجه به نحو احسن رخ دهد، می بایست توجه ویژه ای به سازمان های نظارتی از جمله سازمان بازرسی شود.
وی از ارائه طرح ناظر امین به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بدین منظور خبر داد و تصریح کرد: با تعداد کم نیرو نمی توان نظارت کافی داشت لذا اگر درصدی از بودجه تملک دارایی به این امر اختصاص داده شود، می توان از وجود افراد متخصص سایر دستگاه ها برای نظارت دقیق تر بهره برد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هرقدر میزان مراجعه به قوه قضائیه کمتر باشد، نشانه جامعه ای سالم تر است و بیانگر آنکه مجریان و مردم به نحو مناسب و با رعایت قوانین تنش های بین خود را مدیریت می کنند به همین دلیل هرچقدر هزینه فرهنگ جامعه کنیم، در حقیقت به امنیت جامعه نیز کمک کرده ایم.
وی با بیان اینکه کم توجهی نهادهای فرهنگی منجر به تخطی از قوانین و افزایش جرم و جنایت خواهد شد، گفت: خوشبختانه به همت نیروهای امنیتی - انتظامی و نظامی، ایران اسلامی، نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه از وضعیت امنیتی مناسبی برخوردار است به همین دلیل کمک به این ارگان ها از اولویت بندی های سازمان مدیریت استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در پایان سخنان خود گفت: علیرغم همه سختی ها، سال 94 سال موفق و پرباری خصوصاً در عرصه سیاست خارجی بود و امیدواریم در سال آینده با هدایت های مقام معظم رهبری و تدابیر رییس جمهوری، سالی توأم با آرامش و رفاه و برکت برای مردم ایران اسلامی باشد.

* مطابق با قانون هر اندازه بتوانیم در مسیر توسعه استان همکاری می کنیم
رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه فاکتور زمان در دستگاه قضا دارای اهمیت بسیار بالایی است، گفت: اگر مأموریت ها در زمان مناسب انجام نشود، نارضایتی را به همراه خواهد داشت.
احمد سیاوش پور افزود: در سال 94 دادگستری تلاش کرد تا پرونده های ورودی را بموقع رسیدگی کند لذا تا پایان بهمن ماه به همت معاونان و سایر همکاران، پرونده ها از مرحله حکم خارج شده و بخشی نیز در اسفندماه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه خاطرنشان کرد: با همکاری مجموعه پرسنل دستگاه های قضایی و انتظامی و همت جمعی سایر دستگا ه ها امنیت خوبی در انتخابات برقرار شد.
رئیس کل دادگستری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمده وقت دستگاه قضا صرف نظارت و پیشگیری از حقوق بیت المال است، ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان و وجود سواحل، معادن، جنگل ها و شن و ماسه متاسفانه شاهد تغییر کاربری آنها هستیم که می بایست برای جلوگیری از چنین رخدادهایی ورود کنیم.
وی اظهار داشت: قصد ما تعامل با قوه مجریه است، مطابق با قانون هر اندازه بتوانیم در مسیر توسعه استان همکاری خواهیم کرد.
سیاوش پور وجود امنیت را یکی از شاخص های مهم سرمایه گذاری ذکر و اضافه کرد: اگر امنیت نباشد ، سرمایه گذار رغبتی به سرمایه گذاری نخواهد داشت لذا ما سعی در برقراری این مهم در سطح استان داریم و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم انتظار داریم در بحث های نظارتی و بودجه ای همکاری خود را افزایش دهد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna