شنبه 1 اردیبهشت 1403

طاهره طاهریان  کسب مدال توسط بانوان ورزشکار کشور در مسابقات برون مرزی را بسیار با ارزش خواند و تاکید کرد: حضور بانوان در رقابت های گوناگون با پوشش اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است .
وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی حضور زنان در رقابت های جهانی با پوشش اسلامی را از ایران فراگرفته اند.
طاهریان با اشاره به دور شدن جامعه از ورزش با توجه به پیشرفت فناوری و فضای مجازی، ارتقاء تشکیلاتی ورزش زنان را مهمترین برنامه خود در سمت مشاور معاون رئیس جمهوری عنوان کرد.
وی درخصوص روند پیشرفت ورزش بانوان تصریح کرد: با توجه به وجود محدودیت های خاص در شرایط انجام ورزش بانوان در جامعه ، با ایجاد فدراسیون اسلامی ورزش زنان و برگزاری رقابت های بانوان کشورهای اسلامی، زنان کشور ما نشان دادند که حرفی برای گفتن دارند.
وی ادامه داد: در راستای حمایت از فعالیت بانوان در بخش های قهرمانی و همگانی و تغییر نگرش منفی نسبت به ورزش بانوان تلاش می کنیم.
طاهریان با اشاره به وجود کارگروه متشکل از کارشناسان خبره تربیت بدنی در راستای توسعه فعالیت های بنیادی در زمینه ورزش بانوان گفت: وظیفه این کارگروه توسعه ورزش بانوان در تمام نقاط کشور و در بین اقشار مختلف ازجمله جامعه روستایی، عشایری، کارگری و یا زنان شاغل در خانه است.
وی با بیان اینکه توسعه ورزش در هر دو زمینه همگانی و قهرمانی از اولویت های معاونت ورزش است، خاطرنشان کرد: توسعه ورزش در میان زنان و دختران موجب خودباوری آنان شده و این امر، فرصت مناسبی برای ورود بانوان به عرصه ورزش به صورت یک مدیر، ورزشکار، مربی یا داور خوب است.
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مناسبی برای حضور زنان در میادین ورزش با حفظ شرایط اسلامی بوده و انجام همه فعالیت های بانوان به دست خودشان، موجبات احساس امنیت خاطر خانواده ها را به جهت حضور زنان و دخترانشان در فعالیت های ورزشی پدید آورده است.
طاهریان ایجاد فدراسیون اسلامی - ورزشی بانوان را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب برشمرد و یادآور شد: حضور زنان معلول و حتی زنان مبتلا به بیماری های خاص در ورزش های همگانی و قهرمانی، نشانگر میزان توانمندی زنان ایران درتمام عرصه های ملی و بین المللی با هرشرایط جسمانی است.
وی افزود: فدراسیون ورزش بیماران خاص در ابتدای راه بوده و به نوعی نوپا محسوب می شود اما در تلاش برای رسیدن به قله های قهرمانی ورزشکاران دارای بیماری خاص بویژه در عرصه های بین المللی هستیم.
وی با اشاره به اهمیت بخش پزشکی ورزش در خصوص ورزشکاران مبتلا به بیماری های تالاسمی و هموفیلی افزود: طی مذاکرات انجام شده با منطقه آزاد انزلی، در راستای برگزاری مسابقات بین المللی این ورزشکاران در قالب رقابت های دوستانه و چند جانبه تلاش خواهد شد.
آیین اختتامیه المپیاد ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضاء و تجلیل از برترین های این رقابت ها، شامگاه دیروز (دوشنبه) با حضور طاهره طاهریان مشاور در امور ورزش دختران و زنان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna