شنبه 1 اردیبهشت 1403

درست بعد از پایان شمارش آرای انتخابات تالش، برخی ضمن دامن زدن به شایعاتی مبنی بر رسیدن صندوق های رأی در ساعت ۶ صبح به نفع یک نامزد خاص، سعی در تشویش اذهان عمومی کردند.

اما آیا رسیدن صندوق های رأی به فرمانداری در ساعت ۴، ۵ و یا ۶ صبح صحت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله. اما آیا رسیدن صندوق ها در این ساعت طبیعی است؟ در پاسخ به این سوال نیز باید گفت بله. رسیدن صندوق ها در این ساعت طبیعی است. اما چرا صندوق ها انقدر دیر به فرمانداری می رسند؟

دلایل مختلفی برای دیر رسیدن صندوق های رأی به فرمانداری وجود دارد. یکی از این دلایل می تواند بعد مسافت باشد. دلیل دوم شمارش دو صندوق رأی خبرگان و مجلس است. سومین دلیل برای تأخیر، نگارش و پرکردن فرمها و صورتجلسه انتخابات است که باید به امضای اعضای صندوق برسد که این کار به نوبه خود بسیار زمان بر است. چهارمین دلیل برای دیر رسیدن صندوق ها، بازشماری صندوق در اثر اشتباهات ممکن است. در این خصوص باید گفت که تعداد تعرفه صندوق ها مشخص است و در صورت عدم همخوانی تعرفه های مصرف شده و باقی مانده با آنچه در صندوق ریخته شده است در واقع حکایت از یک اشتباه در شمارش آرا می کند و لذا مسئولان صندوق به ناچار باید صندوق را مورد بازشماری قرار دهند.

در همین خصوص، نماینده فرمانداری در صندوق ریک تالش که در مجاورت این شهر قرار دارد به خبرنگار ماسال نیوز گفت: ما با تمام تلاشی که کردیم توانستیم صندوق را ساعت ۴ صبح به فرمانداری برسانیم که یکی از دلایل این اتقاق این بود که به دلیل عدم همخوانی تعرفه های مصرف شده با آرای شمارش شده، مجبور شدیم سه بار آرا را شمارش کنیم و رسیدن در این ساعت برای ما که سر صندوق بوده ایم بسیار طبیعی بود ضمن اینکه نماینده چهار نامزد حاضر در صندوق تا آخرین لحظه همراه اعضای صندوق بودند و خود شاهد و ناظر بر اتفاقات رخ داده هستند.

همچنین، فردای پس از انتخابات، برخی با سو استفاده از شبکه تلگرام اقدام به انتشار اخباری مبنی بر آوردن چند صندوق رأی از سوی سپاه و به نفع محمود شکری کردند. اما ماجرا از کجا آب می خورد؟ این شایعات از آنجا نشأت گرفت که صندوق های شمارش شده آرا در فرمانداری های ماسال و رضوانشهر، پس از انجام روندهای قانونی خود، با حفاظت نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به سمت فرمانداری تالش انتقال پیدا کرد. حفاظت از این صندوق ها نیز به این شکل بود که نیروی انتظامی در جلوی خودروی حامل صندوق و نیروهای سپاه پاسداران در پشت صندوق به عنوان نیروهای حفاظتی از صندوق حرکت کردند و طبیعی است که بسیاری از مردم، کاروان حامل صندوق ها را در مسیر رویت کرده اند و کسانی که اطلاعات کمی از روند شمارش آرا دارند اقدام به انتشار چنین شایعاتی نموده اند. اما واقعیت این است که صندوق های رضوانشهر و ماسال در همان شهرها شمارش می شوند و نیازی به بازشماری آرای این صندوق ها در تالش نیست و بازگشایی صندوق جز با موافقت شورای نگهبان کشور و وزارت کشور و در زمان بررسی اعتراضات امکان پذیر نیست.ماسال نیوز

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna