چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
 
نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در حاشیه نخستین اجلاسیه
کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در برج میلاد تهران
 
نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در حاشیه نخستین اجلاسیه کنگره ملی
میرزا کوچک جنگلی توسط یک گیلانی در برج میلاد تهران برگزار شد .
 
 

 

سرویس فرهنگی موج برنا - نخستین اجلاسیه کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی چهارشنبه نهم شهریور در برج میلاد تهران با حضور مخبر معاون اول ریئس جمهور ، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و مقامات بلندپایه ملی و بین المللی برگزار شد . از نکات بارز این مراسم برپایی نمایشگاهی از یک مجوعه دار گیلانی در حاشیه این مراسم بود .
 

نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در حاشیه نخستین اجلاسیه کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی توسط یک گیلانی در برج میلاد تهران برگزار شد

 

نخستین اجلاسیه کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی چهارشنبه نهم شهریور در برج میلاد تهران با حضور مخبر معاون اول ریئس جمهور ، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی و مقامات بلندپایه ملی و بین المللی برگزار شد . از نکات بارز این مراسم برپایی نمایشگاهی از یک مجوعه دار گیلانی در حاشیه این مراسم بود .

 

 
در این اجلاسیه که به مناسبت ‌یکصدمین سالروز بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و هنری کشور از جمله محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سید کاظم دلخوش رئیس مجمع نمایندگان گیلان، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و دبیر کنگره میرزا و خسرو معتضد، محقق و پژوهشگر تاریخی حضور به ایراد سخنرانی پرداختند…..
مهران اشراقی مجموعه دار گیلانی به عنوان اولین گیلانی است که در برج میلاد نمایشگاه برگزار می کند .
مهران اشراقی محموعه دار گیلانی با اشاره به سابقه خود در برپایی نمایشگاه و موزه خصوصا نهضت جنگل به اهمیت این نمایشگاه اشاره کرد و افزود : .برایم افتخاری بود بعنوان اولین مجموعه دار از استان گیلان در  برج میلاد تهران نمایشگاهی از تمبر ، سند ، اسناد ، کارت پستال  مرتبط دوران جنبش جنگل و میرزا کوچک جنگلی با حضور شخصیت های دولتی و هنرمندان و علاقمندان به تاریخ و اصحاب رسانه برگزار نمایم….
                                                                                         —————————- 
مجموعه دار گیلانی در ادامه گفت :  از جمله خاطرات این نمایشگاهم مورد توجه قرار گرفتن نماینده ولی فقیه استان گیلان از چموش (نوعی پا پوش یا کفش ) که در آن دوران مورد استفاده قرار می گرفته است……..
                                                                                          _________________
 
 
 






Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna