پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

سردار محمدرضا میرحیدری روز چهارشنبه در تشریح عملکرد نیروی انتظامی در نشست با رسانه های گروهی استان گفت : اجرای این طرح با محوریت روحانیت حوزه های علمیه استان و قم ، مراکز علمی و دانشگاهی ، آموزش و پرورش و بسیج توسط پلیس های تخصصی در ایام نوروز ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: قرار بود با اجرایی این طرح 313 ایستگاه در سطح استان فعال شود که این میزان به 50 درصد کاهش یافت.
وی برگزاری نمایشگاهی در ایام تعطیلات نوروز به منظور ترویج فرهنگ اصیل گیلان را یکی از موضوعات این طرح ذکر کرد
و اظهارداشت :نیروی انتظامی اعتقاد دارد که در ارتباط با حوزه های فرهنگی اقدامات سلبی تعیین کننده نیست ،وظیفه پلیس برخورد با مجرم است.
وی به حساسیت های چهارشنبه سوری آخر سال اشاره کرد و گفت: مراسم چهارشنبه سوری یک سنت قدیمی است اما پلیس با جدیت با ناهنجاری ها برخورد می کند.
فرمانده انتظامی گیلان یادآورشد: طی چند روز گذشته نیز در ارتباط با مواد محترقه چند نفر مجروح شده و به آنها آسیب وارد شده است که حال دو نفر خوب نیست.
سردار میرحیدری از مردم گیلان و خانواده ها خواست به منظور حفظ آرامش جامعه در همکاری با پلیس مراقب جوانان و نوجوانان خود باشند.
وی اظهار داشت: کسانی که در این رابطه به عنوان مخل نظم و امنیت دستگیر شوند تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود و برای خودروهای متخلف نیز یک ماه توقیف پیش بینی شده است.
وی از مردم خواست با راهنمایی و رانندگی در محدودیت های پلیسی که در این رابطه در نظر گرفته شده همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: از تجمع خیابانی در چهارشنبه سوری و مسدود کردن خیابان ها جلوگیر شده و برخورد با فروشندگان مواد آتش زا در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی رویکرد پلیس در استان گیلان در حفاظت از امنیت انتخابات با کمک شورای تامین و استاندار گیلان در حراست از صندوق های رای مردم را پیشگیرانه توصیف کرد و افزود: برقراری امنیت صندوق های رای انتخابات در همکاری با سایر دستگاههای با توجه به حضور چشمگیر مردم در وضعیت خوبی تامین شد.
فرمانده انتظامی گیلان با برشمردن افزایش حوزه عملکردی نیروی انتظامی در کلیه زمینه ها اظهارداشت: در حوزه مبارزه مواد مخدر کشفیات این نیرو در سال جاری نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش و دستگیری قاچاقچیان پنج درصد افزایش نشان می دهد.
میرحیدری افزود: به منظور کاهش دغدغه های خانواده ها و همدلی با دستگاههای مختلف و کاهش آثار زیانبار مواد مخدر با دستور استاندارگیلان کلیه معتادین متجاهر در ایام نوروز جمع آوری شده که این کار از فردا در سطح استان آغاز می شود.
وی تصریح کرد: این معتادین تا پایان فروردین ماه در همکاری با بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در مراکزی پیش بینی شده نگهداری خواهند شد.
وی اظهارداشت: با همدلی که نیروی انتظامی گیلان با دستگاههای قضایی ، اطلاعاتی و نیروهای مسلح داشته است و با توجه به نقش فرهنگ سازی رسانه ها و جراید از ابتدای سال تاکنون جرایم در این استان دو درصد کاهش یافته است که این کاهش در نیمه دوم سال به 18 درصد رسیده است.
وی گفت: 58 درصد جرایم مهم کارکنان این نیرو هم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.
به گفته وی تماس با تلفن 110 پل ارتباطی مردم و پلیس امسال نسبت به سال قبل شش درصد افزایش داشته است.
وی افزود: تماس با 110 از ابتدای سال تاکنون 660 هزار مورد بوده است که 413 هزار آن عملیاتی شده است.
فرمانده انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: تلفات در حوزه تصادفات درون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز شش درصد کاهش نشان می دهد که این میزان در چند سال اخیر روندی کاهش داشته است.
وی وضعیت جاده های استان را در مقایسه با حجم ورودی مسافران به عنون استان محور گردشگری پاسخگو ندانست.
به گفته وی برخورد پلیس با توزیع اقلام ضد فرهنگی نیز 21 درصد رشد نشان می دهد.
حیدری با بیان اینکه در این مدت پرونده های پلیس فتا 94 درصد کشف شده است یادآورشد: 80 درصد بزه دیدگان این پرونده ها مردم بودند که 77 درصد میانگین سنی ها آنها 26 سال به بالا، 17درصد 18تا 25 سال و شش درصد نیز زیر 17سال هستند.
وی اظهارداشت: 38 درصد مجرمین شناخته شده در فضای مجازی دارای تحصیلات عالی هستند./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna