چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موج برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون گیلان ؛ محمدجواد اسلامی دبیر کل بسیج تجار وفعالان اقتصادی اتاق بازرگانی کشور ، سرهنگ دکتر حسن حبیبی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان،جلال الدین شکریه نایب رئیس اصناف کشور و رئیس اصناف استان ، علی درویشی مسئول بسیج اتاق بازرگانی کشور ، بابک کاووسی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و سایر اعضای اصناف ، بازاریان و کسبه در عزمی راسخ و در طرحی نو با عنوان هر واحد صنفی یک اهداکننده خون با مدیرکل انتقال خون استان دیدار کردند.

دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون استان ضمن قدردانی از این حرکت نوعدوستانه اصناف ، اتحادیه ها و بازاریان نیکوکار و همیشه در صحنه گفت : در ایام شیوع کرونا مراجعات مردمی کاهش یافته است ولی نیاز بیمارستانها همچنان باقیست که با کمک اهداکنندگان خون مستمر و کمک شبکه ملی خونرسانی کشور نیاز بیمارستانها برطرف می شود .
وی افزود : هدف این است تا عمل های جراحی ، نیاز بیماران تالاسمی و.... برطرف شود و بیماران به چرخه زندگی بازگردند.
دکتر پاکدل خاطرنشان شد : گیلان جزء استانهای با آمار بالای بیماران تالاسمی و پرمصرف خون است ، بیماران تالاسمی ماهی دو بار خون تزریق می کنند و این ما را بر آن داشته تا این عزیزان به موقع خون مورد نیاز را تزریق کنند تا بتوانند به زندگی ادامه دهند.
 مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه برای تامین خون مورد نیاز بیماران به همراهی تمام مردم نوعدوست گیلان نیاز داریم از اصناف ، اتحادیه ها  و بازاریان همیشه در صحنه و نیکوکار خواستار همراهی در راستای فرهنگ سازی اهدای خون و تامین خون موردنیاز بیماران شد.
 دکتر گیتی ایزدی پور رئیس واحد برنامه ریزی ، نگهداری و جذب اهداکنندگان با بیان اینکه هر صنف و فروشگاه شعار " این واحد صنفی برای نجات جان بیماران حامی اهدای خون است ، شما مشتری گرامی هم می توانید حلقه ی بعدی این زنجیر مهربانی باشید.
 وی اظهار داشت : برای اولین بار ورود اصناف ، اتحادیه و صنف لوازم خانگی را به فال نیک می گیریم و اصناف می توانند برای فرهنگ سازی با نصب حتی یک جمله از اهدای خون در محل کسب حامی اهدای خون باشند.
دکتر گیتی ایزدی پور با یاد آوری جمله معروف " تا توانی به جهان خدمت محرومان کن به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی از تمام مردم نوعدوست گیلان ، خیرین و نیکوکاران ، اصناف ، اتحادیه ها ، کسبه ، مشاغل مختلف برای ترویج فرهنگ اهدای خون دعوت بعمل آورد.
 سرهنگ دکتر حسن حبیبی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه از سوی سپاه قدس گیلان برای فرهنگ سازی اهدای خون کمک خواهیم کرد گفت : سپاه همیشه همراه بوده و با راه اندازی مرکز اهدای خون املش حضور اهداکنندگان خون را سهولت بخشیده است و به این همراهی ادامه خواهد داد .
 محمد جواد اسلامی دبیر کل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی کشور بیان داشت :  اصناف با توجه به شناختی که از بازار و مستری دارند باید آموزش های لازم را ببینند و با زبان خود فرهنگ سازی کنند . امید است این کار که برای اولین بار در گیلان انجام شده موفق و موثر واقع شود و ما هم بتوانیم این کار انساندوستانه را در سراسر کشور آغاز کنیم.
 شایان ذکر است : در این دیدار مسئولین و افراد مختلف و چهرهای شناخته شده و پیشکسوتان بازار حضور بهمرساندند و در پایان نشست خون اهدا کردند .







 


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna