جمعه 31 فروردین 1403

موج برنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان گیلان در مراسم افتتاح دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی گیلان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل خوبی فی مابین اتاق بازرگانی صنایع و معادن کشاورزی با اتاق اصناف و اتاق تعاون در استان گیلان وجود داشته و همواره به صورت بسیجی در صدد رفع مشکلات اقتصادی استان عمل شده است.

با تفکر بسیجی و داشتن برنامه های مدون، می توانیم سبب افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی و توسعه تجارت شویم

هادی تیزهوش تابان با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی امروز در اتاق بازرگانی گیلان حاکم است گفت: همکاری های بسیجی در بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی در استان گیلان پیش از افتتاح این دفتر نیز در جریان بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خیلی از مشکلات اقتصادی  استان به صورت بسیجی توسط  اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، بازاریان، فعالان اقتصادی در بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی خیرین بازار، حل و فصل شده است.
تیزهوش تابان اظهار امیدواری کرد: با تفکر بسیجی و داشتن برنامه های مدون، می توانیم در راستای افزایش رضایتمندی فعالان اقتصادی و توسعه تجارت، گام های بزرگی را برداریم.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن وکشاورزی گیلان به اعزام کمک های مردمی به مناطق سیل زده استان گلستان و مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود : جلسات متعددی در اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر در استان تشکیل  شد و در بحث مبارزه با ویروس کرونا نیز  با ورود سپاه و بسیجیان و  همت اصناف و بازاریان و بخش خصوصی در بحث  تولید ماسک نیز خوشبختانه جزو استان‌های پیشرو بوده ایم.
وی با بیان اینکه بزرگترین حرکت بسیج در ماه‌های اخیر بحث واکسیناسیون بوده، یاد آور شد: به یُمن وجود حرکت بسیج، سپاه و ارتش و... بیش از ۸۶ درصد جامعه گیلان واکسینه شدند و استان گیلان در این زمینه نیز جزو استان‌های پیشتاز در کشور بوده است.

حل معضلات و مشکلات قانونی واحدهای تولیدی و تجار  هدف دفتر شورای عالی بسیج خاصه فعالان اقتصادی،  است


دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در این افتتاحیه اظهار داشت: فلسفه وجودی بسیج رفع بن بست ها و مشکلات است و به فرموده رهبر معظم انقلاب بسیج شجره طیبه ای است که ریشه آن آحاد اجتماع هستند و میوه و ثمره آن نصیب مردم و حاکمیت می شود .
جواد اسلامی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز بسیج ایجاد وحدت و همدلی است افزود: دفتر بسیج تجار بُعد جدیدی از حرکت بسیج را در کشور شروع کرده که آن بُعد اقتصادی است و افسران و سربازان این سنگر نقش خود را در بروز و ظهور اقتصاد مقاومتی به خوبی انجام می دهند.
وی با بیان اینکه ما در بسیج تخصصی اتاق بازرگانی بازوی مساعد و بلند گوی دوم اتاق بازرگانی هستیم یادآور شد: ما در شورای مرکزی بسیج اصناف و شورای بازرگانی گام های موثری در جهت رفع مسایل اقتصادی برداشته ایم.
اسلامی هدف از تشکیل  شورای عالی بسیج خاصه فعالان اقتصادی را رسیدگی و بررسی معضلات و مشکلات قانونی واحدهای تولیدی و تجار عنوان کرد.

نگاه بسیج شکستن بن بست ها و ایجاد فرصت در شرایط بحرانی است


در ادامه این مراسم سرهنگ پاسدار حسن حبیبی جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه گیلان گفت: نگاه بسیج شکستن بن بست هاست و ایجاد فرصت در شرایط بحرانی است.
وی تصریح کرد: سپاه همواره خود را مخاطب پیشتاز در برخورد و مواجه با حوادث می داند و با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری درگیر بروکراسی ها نمی شود و بی کم و کاست برای حل و رفع مشکلات اقدام می کند.
وی با بیان اینکه  بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری مهمترین اولویت کشور را حل مسائل اقتصادی قرار داده اند؛ تصریح کرد: به نظر می رسد که ما در سنگرهای اقتصادی، هنوز نتوانسته ایم فرامین فرمانده خود را محقق کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد: قطعا افتتاح و آغاز به کار این دفتر می تواند در راستای کمک به حل مشکلات اقتصادی که یکی از مشکلات بزرگ حال حاضر در کشور محسوب می شود، موثر واقع گردد.
حسن حبیبی تاکید کرد: با همت و تلاش مستمر تجار و فعالان اقتصادی،  آخرین حربه دشمن  که همان تحریم های اقتصادی است، شکست  سنگین خواهد خورد.

اگر ساختار کنونی اقتصادی اصلاح شود بسیاری از مسایل اجتماعی، فرهنگی برطرف خواهد شد


علی درویش مسئول بسیج اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران با تاکید به نامگذاری شعار سال بر اساس فرمایشات رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: اتحاد و همدلی تجار، تولیدکنندگان و بسیجیان می تواند مشکلات تولید در کشور را حل کند.
وی اصلاح ساختار اقتصادی را از ملزومات رفع مشکلات فعلی دانست و یادآور شد: اگر ساختار کنونی اقتصادی اصلاح شود بسیاری از مسایل اجتماعی، فرهنگی برطرف خواهد شد.

نا هم ترازی بین قوانین موجود و سیاست های اقتصاد مقاومتی، ضد اشتغال و ضد تولید است


رئیس اتاق اصناف گیلان نیز در آیین آغاز به کار دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی گیلان گفت: بسیج در همه مقاطع انقلاب تکیه گاه مردم به ویژه اصناف و بازاریان محترم بوده و باید این تکیه گاه و قداست حفظ شود.
جلال الدین محمد شکریه با تاکید بر همدلی بین اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون در استان گیلان تصریح کرد:  دستاوردهای خوبی در راستای این همدلی حاصل شده است.
 وی با انتقاد از عدم هماهنگی بین قوانین و دستورالعمل های موجود با اهداف متعالی اقتصاد مقاومتی و شعار های اقتصادی سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین می شوند اظهار داشت: نا هم ترازی بین این دو مقوله، ضد اشتغال و ضد تولید است و نمی توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.
وی افزود: ناهماهنگی بین دستگاهی در بدنه اجرایی کشور و ورود ضربات و لطمه های داخلی بر بدنه تولید و اشتغال آثار ناخوشایندی بدتر از جنگ سخت به بار خواهد آورد.
شکریه ابراز امیدواری کرد: با آغاز به کار دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی گیلان بسیاری از معضلات اقتصادی موجود حل و فصل گردد.

بسیج همواره مدافع مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه است


رحمت صاحب رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: بسیج همواره مدافع مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و در دوران سخت کرونا و تعطیلی های اجباری بازار، اصناف با وجود تمام مشکلات و سختی های اقتصادی در رعایت قوانین کنترل کرونا همکاری ویژه ای داشتند و سلامت مردم را بر مسایل اقتصادی خود مقدم می دانستند.
وی با اشاره به همکاری بسیج اصناف در ضدعفونی معابر، واحدهای صنفی، بانک ها و ...  در دوران کرونا گفت: در تولید ماسک نیز اصناف با همکاری بسیج میزان ظرفیت تولید ماسک از 2 هزار قطعه در روز را به 3 میلیون قطعه در روز رساندند و خوشبختانه هم اکنون جزو صادرکنندگان این محصول به سایر استان ها هستیم.
گفتنی است پیش از ظهر امروز دفتر شورای عالی بسیج  مختص فعالان اقتصادی در رشت در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن  و کشاورزی استان گیلان آغاز به کار کرد و آقایان محمدعلی سالاری به سمت مسئول دفتر بسیج تجار و کیانوش معصوم پرست دبیراجرایی این دفتر به مدت یکسال منصوب شدند.
 



 





 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna