جمعه 10 فروردین 1403

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ،جذب و نگهداری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون کشور:

۱۰۲۰ دانشجو تا مهرماه فعالیت داوطلبانه خود را با سازمان انتقال خود آغاز می کنند


مدیرکل دفتر برنامه ریزی ،جذب و نگهداری اهداکنندگان خون سازمان انتقال خون کشور گفت: ۱۰۲۰ دانشجو تا مهرماه فعالیت داوطلبانه خود را با سازمان انتقال خود آغاز می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر بیتا ربانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان خون سازمان انتقال خون کشور روز جمعه در بازدید از سازمان انتقال خون استان قزوین با تاکید بر اینکه ترویج اهدا خون یکی از رویکرد های اصلی سازمان است اظهارداشت: با توجه به تغییرشیوه اطلاع رسانی لازم است از بسترهای جدید  اطلاع رسانی بخصوص فضای مجازی برای جذب بیشتر خیرین و اهدا کنندگان خون استفاده کنیم.

وی افزود: هرم جمعیت کشور ایران به سمت سالمندی پیش می رود و به همین نسبت میزان اهدا کنندگان مستمر خون نیز در حال کاهش است و شاهد خارج شدن افراد از فهرست اهداکنندگان مستمر هستیم.

ربانی گفت: تا ۱۰ سال آینده حدود ۶۰ درصد از اهداکنندگان مستمر خون از چرخه اهدا خارج می شوند لذا باید با استفاده از روش های نوین بتوانیم اهداکنندگان جدید مستمر خون را  جذب کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و  نگهداری اهداء کنندگان خون سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: معمولا نتیجه برنامه های فرهنگی در دراز مدت نشان داده می شود لذا قبل از اینکه تعداد اهدا کنندگان مستمر کاهش محسوس داشته باشد باید با روش های نوین تعداد اهدا کنندگان مستمر را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: باید از تجربه کشورهای دیگر در زمینه جذب اهدا کنندگان خون استفاده کنیم.

ربانی با یادآوری اینکه تعداد اهدا کنندگان زن در کشور بسیار پائین است  یادآورشد: سرانه اهدا خون توسط  بانوان کشور ما حدود ۵ درصد است در حالی که در کشورهای توسعه یافته میزان اهدا خون بانوان ۵۵ درصد است.

وی گفت: سازمان انتقال خون  در کشور به دنبال افزایش مقطعی و آنی اهدا کنندگان خون نیست بلکه باید با فرهنگ ‌سازی و ارایه ایده های نوین اهدا کنندگان خون را به صورت مستمر بالا ببریم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان  سازمان انتقال خون اظهارداشت: خوشبختانه ایده استان قزوین حتی در سطح بین الملی نیز ایده جدید و خلاقانه ای است لذا باید این ایده در سطح سایر استان ها به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از علاقمندی دانشجویان برای همکاری و فعالیت در سازمان انتقال خون بیان کرد: ۱۰۲۰ دانشجو‌  برای همکاری داوطلبانه با سازمان انتقال خون ثبت نام کرده اند که پس از پایان آزمون و  ارائه آموزش های لازم و کسب مهارت این دانشجویان تا اواخر مهر فعالیت داوطلبانه خود را در سازمان انتقال خون شروع خواهند کرد.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna