پنج شنبه 30 فروردین 1403

رنگ نارنجی کرونا به پنج شهرستان گیلان بازگشت

رنگ نارنجی کرونا به پنج شهرستان گیلان بازگشت

موج برنا - بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز جمعه منتشر شده رنگ نارنجی کرونایی به پنج شهرستان استان گیلان بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک که پس از ٢ هفته اعلام شد، رنگ نارنجی به شهرستان های رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر بازگشت که پیش از این در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار داشتند.

طبق این ارزیابی باقی ۱۲ شهرستان گیلان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، تالش ، رودبار، بندانزلی، آستارا ، لنگرود و  ماسال به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز "پرخطر کرونایی" هستند.

تغییر رنگ شهرستان های گیلان از حدود ٢ گذشته با افزایش بیماران مبتلا به کووید ١٩ به سمت قرمز پیش رفت و از سه هفته گذشته همه شهرستان های این استان قرمز شده بودند که اکنون پنج شهرستان نارنجی شدند.

ویروس کرونا با سویه دلتا در موج پنجم در گیلان بر خلاف خیزهای گذشته در سنین جوان تر در شمار گسترده دیده شد. آمار بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان که از حدود ٢ ماه گذشته افزایش یافت تا اینکه ۲۴ مرداد ماه از مرز ٢ هزار نفر گذشت، از دوشنبه گذشته روند کاهشی را آغاز کرد و بر اساس آخرین آمار به یک هزار و ٨٠٩ نفر رسید.

ضمن اینکه آمار روزانه بیماران بستری در بیمارستان های گیلان روند نزولی داشته و طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۰۴ بیمار جدید کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.

البته طی هفته های گذشته شمار روزانه بستری بیماران در سخت ترین روزها از مرز ۵۰۰ نفر نیز عبور کرده بود.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم می خواهند که توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را جدی بگیرند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna