شنبه 1 اردیبهشت 1403

 دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت : ۱۴ ژوئن برابر با ۲۴ خرداد ماه مقارن با زادروز «کارل لنداشتاینر» کاشف گروه های خونی توسط سازمان بهداشت جهانی به نام روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری شده است به همین مناسبت پویشی سراسری موسوم به «اهدای خون، تداوم زندگی» با همکاری معاونت فرهنگی دانشجوی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون راه اندازی شد.

دکترگیتی ایزدی پور مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون  افزود : این برنامه با هدف ارتقای فرهنگ اهدای خون و استفاده از ظرفیت علمی و معنوی دانشجویان علوم پزشکی و سعی در ترغیب آحاد مردم برای کمک رساندن به همنوعان با اهدای خون در پاندمی کووید۱۹ برگزار شده است.

وی خاطر نشان شد : دانشجویان اهداکننده خون الگوسازان مناسب جامعه هستند که با داشتن علم و شور و نشاط جوانی  در راستای فرهنگ سازی اهدای خون و فرآورده های خون و جذب اهداکننده  گامی موثر برای نجات جان انسانها برمی دارند.

 

اکنون اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و سالانه بیش از هفتاد و پنج هزار نفر در استان گیلان خون اهدا می کنند




Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna