شنبه 1 اردیبهشت 1403
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 مسعود حلاج پور

روز جهانی راهنمایان گردشگری را به تمامی فعالین عرصه گردشگری تبریک گفت .

 

مسعود حلاج پور مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان :

روز جهانی راهنمایان گردشگری را به تمامی فعالین عرصه گردشگری تبریک

عرض می نمایم /راهنمایان گردشگری به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان

زنجیره‌ی گردشگری و سفرای فرهنگی هستند .

 

سرویس گردشگری موج برنا - گردشگری یک صنعت است ، صنعتی که شاخه های مختلف دارد و برای هر شاخه از آن باید برنامه ریزی داشت تا به عنوان یک قطب اقتصادی فعال و پررونق باشد . نگاه گردشگری به توریست جهانی است و وجود راهنمایان گردشگری بی شک پررنگ و موثر خواهد بود . 21 فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری است .

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در روز 3 بهمن، مسعود حلاج‌پور در پیامی به مناسبت 21 فوریه، روز جهانی راهنمایان گردشگری را به تمامی فعالین عرصه گردشگری تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

نام‌گذاری روز 21 فوریه در هرسال یادآور نقش‌آفرینی راهنمایان گردشگری در پیشرفت صنعت پویای گردشگری و انتقال و آشنایی ارزش‌ها و سنت‌های گردشگران با جوامع‌ محلی است.

بی‌شک راهنمایان گردشگری به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان زنجیره‌ی گردشگری و سفرای فرهنگی جوامع محلی، نقش و وظیفه‌ای مهم در انتقال و ترویج فرهنگ، آداب و سنن ساکنان مقاصد گردشگری خصوصا آشنایی گردشگران با شیوه‌ها و واقعیت‌های زندگی مردم محلی دارند. استان گیلان با دارا بودن ظرفیت‌های بی‌بدیل طبیعی و فرهنگ و تمدن غنی خصوصا در جوامع مختلف روستایی یکی از استان‌های پیشرو در صنعت گردشگری کشور محسوب می‌شود و آشنایی صحیح گردشگران با داشته‌های ارزشمند گیلان جز با اهتمام و کوشش راهنمایان گردشگری میسر نخواهد شد.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان روز جهانی راهنمایان گردشگری را به تمامی راهنمایان پرتلاش و دست‌اندرکاران برگزاری تور‌های گردشگری تبریک عرض نموده، امید است با گذر از محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با اتکا به پشتوانه‌ علمی و تجربیات ارزنده‌ی همکاران سخت‌کوش عرصه گردشگری، شاهد پیشرفت و بالندگی هرچه بیشتر صنعت گردشگری در استان گیلان؛ این گنجینه طبیعت و تمدن باشیم.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna