پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

با حضور استاندار گیلان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، مراسم اعطای گواهی‌نامه ثبت ملی روستاها و شهرهای صنایع‌دستی ایران به چهار روستا و شهر رشت توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاخ‌موزه نیاوران برگزار شد. اعطای گواهی‌نامه ملی صنایع دستی به شهر رشت و چهار روستای گیلان

 

افتخاری دیگر برای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان؛

اعطای گواهینامه ملی صنایع دستی به شهر رشت و چهار روستای گیلان

 

 

سرویس گردشگری موج برنا - با حضور استاندار گیلان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، مراسم اعطای گواهی‌نامه ثبت ملی روستاها و شهرهای صنایع‌دستی ایران به چهار روستا و شهر رشت توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاخ‌موزه نیاوران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان صبح امروز 15 دی ماه مراسم اعطای گواهی‌نامه شهرها و روستاهای ملی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی و استانداران گیلان، گلستان، اردبیل، فارس و یزد برگزار شد.

با حضور استاندار گیلان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، مراسم اعطای گواهی‌نامه ثبت ملی روستاها و شهرهای صنایع‌دستی ایران به چهار روستا و شهر رشت توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاخ‌موزه نیاوران برگزار شد.

رشتی دوزی چیست - قلاب رشت چیست؟

 

در این مراسم شهر رشت به عنوان شهر ملی هنرهای سنتی ایران با محوریت رشتی‌دوزی، روستای ارده شهرستان رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، روستای جیرده شهرستان شفت با محوریت سفالگری سنتی، روستای عنبران‌محله شهرستان آستارا با محوریت گلیم‌بافی، و روستای شالما شهرستان ماسال با محوریت چوب‌تراشی موفق به دریافت گواهی‌نامه ملی شدند.

شایان ذکر است پرونده ثبت شهر رشت و این چهار روستا اردیبهشت ماه امسال در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد بررسی و دفاع قرار گرفت.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna