جمعه 31 فروردین 1403

ایمان سهیلی
از دستگیری حفاران غیر مجاز توسط میراث فرهنگی شهرستان رشت خبر داد .
 
ایمان سهیلی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت : 
 
هشت نفر از حفاران غیرمجاز توسط میراث فرهنگی و گردشگری
شهرستان رشت دستگیر شدند./اشیاء کشف شده ارزش مطالعاتی دارد .
 
 
 
 
سرویس میراث فرهنگی موج برنا - ایران مهد تاریخ ، فرهنگ و هنر است و در جای جای آن آثار آن به یادگار مانده است . برای ثبت شایسته این آثار ضروری است همکاری با نهادهای زیربط صورت بگیرد تا به روش صحیح کشف ، مطالعه و ثبت گردد .
 
ایمان سهیلی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت :
هشت نفر از حفاران غیرمجاز توسط میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت دستگیر شدند./اشیاء کشف شده ارزش مطالعاتی دارد .
 ایمان سهیلی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت به دستگیری یک باند هشت نفره از حفاران غیر مجاز در یکی از بخشهای  شهرستان رشت خبر داد و افزود : متاسفانه باز هم شد حفاری غیرمجاز و غیر مسئولانه بودیم و در این ارتباط ۸ نفر هم دستگیر شدند که دو دستگاه فلزیاب هم به همراه داشتند که تحویل مراجع قضایی شدند .

 کشف 41 قطعه از حفاران غیر مجاز که ارزش مطالعاتی دارد  

ایمان سهیلی به اهمیت ثبت آثار فرهنگی و ملی اشاره کرد و گفت : در این حفاریها متاسفانه ارزش عمومی و ملی کار درک نمی شود و ممکن است مورد آُسیب قرار گیرد . با  دستگیری این باند غیرمجاز 41 قطعه کشف شده که 13 قطعه آن ارزش تاریخی و فرهنگی و مازاد ارزش تاریخی فرهنگی داشته اما متاسفانه خرد شده است و بیشتر ارزش مطالعاتی دارد که برای بررسی بیشتر تحویل کارشناسان شد .
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت خواستار توجه و اهتمتام هرچه بیشتر در خصوص حفظ آثار ملی و ثبت آثار و فرهنگی ملی تاریخی شد . 
 
mojeborna_news

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna