سه شنبه 29 اسفند 1402

اجتماعی موج برنا- دکتر گیتی ایزدی پور مدیرپزشکی انتقال خون گیلان ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت مردم همنوعدوست گیلان در امر اهدای خون گفت : در تاسوعا و عاشورای حسینی سال 99 تعداد یک هزار و 846 نفر ( 1846 ) به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد، یک هزار و 666 نفر  ( 1666)موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان - وی با بیان این که از مجموع اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در گیلان، 65/94 درصد  ( 94 ممیز 65 ) مرد و 34/5 ( 5 ممیز 34 ) درصد زن هستند، افزود : با توجه به پویش نذر اهدای خون و تشکیل هشتگ اهدای خون مادرانه ( #اهدای_خون_مادرانه ) در روز شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام در سال جاری شاهد حضور بیشتر بانوان در امر اهدای خون بوده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون بانوان بیش از یک درصد افزایش یافته است .

دکتر گیتی ایزدی پور از افزایش 5 درصدی اهدای خون بار اولی ها خبر داد و بیان داشت : شیوع ویروس کووید 19 و محدودیت تردد مردم گرامی باعث نشد تا اهدای خون و نجات جان همنوع فراموش گردد و جوانان سرزمین ما همچون سایر مردم نوعدوست در عرصه اهدای خون و کمک به همنوع در صحنه حضور یافتند و امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد مراجعه اهداکنندگانی که برای بار اول اهدای خون داشته اند افزایش یافته است .

 وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال تمامی پایگاههای انتقال خون  خاطرنشان شد : ده پایگاه انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، بندرانزلی،آستارا ، و سامانه خونگیری مجهز در میدان شهرداری رشت و واحد خونگیری مستقر در حرم آقا سید جلال الدین اشرف آستانه صبح و عصر برای خدمت رسانی به  عزاداران حسینی جهت اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا فعال بودند.

مدیرپزشکی انتقال خون گیلان ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی مبتلایان به ویروس کووید 19 یادآور شد : تعداد 10 نفر از بهبودیافتگان بیماری کووید 19 به شکرانه سلامت خود در این دور روز پلاسما اهدا کردند.

در ادامه دکتر گیتی ایزدی پور از افرادی که شرایط اهدای پلاسما دارند دعوت نمود تا 28 روز پس از بهبودی از این بیماری جهت اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون استان گیلان پایگاه رشت واقع در میدان فرهنگ مراجعه نمایند و یا جهت نوبت دهی با شماره  33332670 در ساعات اداری و 33326006 تماس حاصل نمایند.

وی در پایان  ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان گیلان خواستار استمرار همکاری آنان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد.

پویش نذر اهدای خون از تاسوعا تا اربعین حسینی نیز با هدف دعوت مردم به اهداء خون در سراسر کشور راه اندازی شده است.

شرایط اولیه اهدای خون :

سن 18 تا 65 سال

بهمراه داشتن کارت ملی

اهداکنندگان در روز خون گیری  باید مایعات مصرف کنند وپس از اهدا استراحت کرده واز کارهای سنگین پرهیز نمایند

 در طول سال آقایان ۴بار و بانوان 3 بار می توانند خون اهدا کنند.


















Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna