سه شنبه 29 اسفند 1402

اهدای خون استاندار گیلان در روز ملی اهدای خون


دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان همزمان با نهم مرداد ماه سالروز تاسیس

سازمان انتقال خون کشور و روز اهدای خون با حضور درمرکز انتقال

خون استان برای نجات جان بیماران نیازمند خون خود را اهدا کرد.

 

 

سرویس سلامت موج برنا - دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان همزمان با نهم مرداد ماه سالروز تاسیس سازمان انتقال خون کشور و روز اهدای خون با حضور در مرکز انتقال خون استان برای نجات جان بیماران نیازمند خون خود را اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان - نماینده عالی دولت در گیلان  ظهر امروز (پنجشنبه) با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندار شهرستان رشت؛ در اداره کل انتقال خون استان حضور یافت و ضمن اهدای خون از تلاشگران و دست اندرکاران انتقال خون استان نیز قدردانی و به آنان خداقوت گفت.



وی پس از مشارکت در این اقدام خیرخواهانه، در جمع خبرنگاران؛ هدف از حضور در این مرکز را ضمن گرامیداشت روز اهداء خون و نیز نشان دادن اهمیت توجه مسئولان و مردم به شعار ارزشمند و مقدس "اهداء خون، اهداء زندگی است" اظهار داشت: مردم فهیم گیلان همواره در ایام مختلف سال همچون شب های قدر در این امر خداپسندانه و خیرخواهانه پیشگام بوده و هستند.



دکتر زارع اهداکنندگان خون را شایسته قدردانی دانست و گفت: در ایام خجسته ذیحجه و نیز اعیاد سعید قربان و غدیر ، از هموطنان دعوت می کنم تا در اهداء خون مشارکت فعالانه داشته باشند.
 
در ادامه دکتربابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن  تبریک 9 مرداد و خیر مقدم به استاندار نوعدوست گیلان ضمن ارائه گزارش عملکرد انتقال خون گفت : با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و ضروی است و از سویی با توجه به شیوع ویروس کووید 19 که باعث شده مردم کمتر از منازل خود خارج شوند و یا درگیر بیماری هستند ما را بر آن داشته تا برای تامین خون بیماران بیش از پیش با برنامه ریزی و فرهنگ سازی با همراهی مردم عزیز و کمک مسئولین گام برداریم.

بابک پاکدل در خصوص ‌دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته کووید۱۹، اظهار کرد: این فرآیند در اداره کل انتقال خون گیلان با جدیت آغازشده است و بهبود یافتگان عزیز که ۲۸ روز از تاریخ بهبودی‌شان گذشته می توانند با اهدای اندکی از پلاسمای خود جانی دوباره به بیماران بد حال بستری مبتلا به کووید 19هدیه دهند.

در پایان نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از بخش های مختلف اداره کل انتقال خون استان بازدید کرد.

 



 



 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna