سه شنبه 29 اسفند 1402

 

 

مسعود حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری گیلان

از ساختمان خانه میرزا  بازدید کرد.

ایمان سهیلی سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری رشت :

بازدید مهندس حلاج پور از خانه میرزا کوچک جنگلی و حمایت

ایشان برای راه اندازی موزه نقطه عطفی در ثبت این بخش از

تاریخ گیلان و ایران خواهد بود .

 

 

 

سرویس گردشگری موج برنا - تاریخ شرح حال مکتوب از دوره کهن و یادگار پیشینیان است ، میراثی که کوچکترین یادگار از آن می توان در ثبت این اثر مفید باشد و البته در ثبت آن کمک بیشتری نماید .

مسعود حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ساختمان خانه میرزا واقع در استادسرا بازدید کرد.

مسعود حلاج‌پورمدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ،  به لزوم راه اندازی موزه سردار جنگل در شهر رشت اشاره کرد و افزود : شکل گیری نهضت جنگل با نقش و هدایت میرزا کوچک خان در زمره جریانهای مهم تاریخی ست که یاری و پشتیبانی گسترده و اعتماد مردم را به همراه داشته است.

راه اندازی موزه سردارجنگل در این بنای تاریخی می تواند گامی بزرگ در معرفی و شناخت حرکت درخشان میرزاکوچک خان به خصوص در میان نسل جدید باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر تفاهم‌نامه مشارکتی با شهرداری رشت در خرداد 99 تصریح کرد: این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی‌ست تا به صورت مشارکتی از بناهای تاریخی شهر و استان استفاده بهینه‌ای شود. این موزه در کنار سایر موزه‌های در دست اقدام به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

حلاج پور با اشاره به روند اجرایی موزه خاطر نشان کرد :  اشیاء تاریخی متناسب با موضوع موزه و تجهیزات آن آماده بوده و پس از تعمیرات جزئی و مناسب سازی بنا در شهریور افتتاح خواهد شد.

ایمان سهیلی سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری رشت :

بازدید مهندس حلاج پور از خانه میرزا کوچک جنگلی و حمایت ایشان برای راه اندازی موزه نقطه عطفی در ثبت این بخش از تاریخ گیلان و ایران خواهد بود .

ایمان سهیلی سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری ضمن تقدیر از توجه مدیرکل میراث فرهنگی استان به تمام جنبه های پاسداشت تاریخ ، سنت و صنایع دستی گیلان خطر نشان کرد : میرزا کوچک خان جنگلی در اذهان مردم گیلان و ایران جایگاه ویژه ای دارد و با توجه به شرایط بوجود آمده میراث فرهنگی گام جدیدی را برای زنده نگاه داشتن و پاسداشت این مبارز آزاده گیلانی آغاز خواهد کرد و انشاالله این موزه می تواند علاقمندان جدیدی چه در بخش توریست داخلی و خارجی و حتی نسل جوان مجذوب نماید . 

شایان ذکر است ، بنای تاریخی سردار جنگل که با نام خانه میرزاکوچک نیز شناخته می شود تحت مالکیت شهرداری رشت بوده و در تاریخ 27 اسفند 86 با شماره 22508 به ثبت ملی رسیده است.

 







 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna