جمعه 31 فروردین 1403

در مقایسه‌ی ادیان الهی به یقین دین مبین اسلام غنی‌ترین و جامع‌ترین مذاهب در ارتباط باصیانت و پاسداشت از منابع طبیعی و مظاهر زیبای خداوندی است تا آنجا که سوره‌ای از سوره‌های گران سنگ قرآن مجید به نام انفال نامیده می‌شود و نیز احادیث موثق و متواتر در باب اهمیت سرسبزی، آبادانی، حفظ جنگل‌ها، درختان و رونق کشاورزی از پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) نقل گردیده است.

بی‌گمان تأثیر آموزه های دینی، تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های زیست محیطی دولت و فطرت سبز اندیش و طبیعت دوست گیلانیان فهیم و آینده نگر است که موجب انس و الفت ایشان با جنگل، مرتع و طبیعت بی‌بدیل خداوندی گردیده و بجاست که این علاقه‌مندی در مسیر صیانت و نکوداشت از این ثروت‌های ملی قرار گیرد تا همواره شاهد شکوفایی روز افزون طبیعت و گسترش بیش از پیش عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

حال که در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری قرار داریم شایسته است تلاش‌ها و مساعی بی‌شائبه خادمان انفال الهی و حافظان منابع طبیعی به ویژه آنان که برای حراست از جنگل‌ها و مراتع از بذل جان دریغ نداشته و خون سرخ خود را فدای سرسبزی کشور نموده‌اند، ارج نهاده و با بهره‌گیری از سنت نبوی به منظور سهیم شدن در توسعه پایدار استان هر یک به قدر همت خود با کاشت نهال و غرس درخت در احیای طبیعت و فزونی فضای سبز مشارکت نماییم تا بدین‌وسیله بر غنای گنجینه درختان کهنسال هیرکانی در خطه خضرای گیلان افزوده گردد.

 

           زین العابدین قربانی                                                                               محمدعلی نجفی

      نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت                                                          استاندار گیلان

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna