شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

سه گام هیئت بسکتبال گیلان در وضعیت کرونا/همدلی با مربیان گام دوم

 

هیئت بسکتبال گیلان در گام دوم کمک هزینه مربیان بسکتبال گیلان را

به حسابشان واریز کرد ./ #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

 

 

سرویس سلامت موج برنا – امروز شرایط خاصی نه تنها در ایران ، بلکه حداقل هفتاد کشور و در سراسر دنیا حاکم است ، شرایطی که با شیوع کرونا ویروس حاکم شده است و در مرحله اول کار دستمان است و باید پیشگیری را با رعایت بهداشت فردی در اولویت قرار دهیم .

اما براستی شرایطی خاص و عجیبی حاکم است ، جنگ نیست که محدوده مرزی داشته باشد ، زلزله نیست که تمام شود ، سیل نیست که بند بیاید و معلوم نیست که کی و کجا دامن گیر می شود و پیشگیری و مراقبت شرط اول است .

اما اگر ناگزیر مبتلا شدیم تجهیز امکانات ، کمی همدلی و امید راه گشا است و امروز همه پا به میدان نهاده اند و هرکسی گوشه ای از کار را بر عهده گرفته ، اما بعضی نهادهای مردم نهاد یا موسسات خیریه براساس وظایف فطری و ذاتی مسئولیتی دو چندان دارند ولی در بین اشخاص صاحب سرمایه و خیر به چند گروه تقسیم می شوند .

الف - گروهی که به بهانه سلامت فردی نهان شده اند . ب – سلامت و بهداشت فردی را تقسیم می کنند .

ج – از حقوق مادی خود موقتا می گذرند و کمک مالی هم می کنند .  د – به جای همراهی و همدلی از نیاز مردم کیسه می دوزند و کاسبی می کنند .

هیئت بسکتبال گیلان در گام دوم کمک هزینه مربیان بسکتبال گیلان را به حسابشان واریز کرد ./ #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

اسفند ماه ، ماهی سخت برای اهالی ورزش بود ، ماهی که با بسته شد سالنهای ورزشی البته با هدف دغدغه سلامت فردی و عمومی جامعه کار برای شاغلینی که تنها نانشان از ورزش بود کار را سخت می کرد . آنهایی که دانش و مطالعه بیشتری داشتند پذیرفتند که زندگی ادامه دارد ، البته شاید هرچند اگر از #کرونا_ویروس نمیرند به دلیل نداشتن پشتوانه از #گرسنگی خواهند مرد . در این شرایط سخت که البته معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت شرایط برای مربیانی که زندگیشان از همین راه تامین می شود و البته حساب بانکی و ذخیره ندارند بسیار سخت است .

پرداخت کمک معیشت برای تنها سه میلیون خانوار توسط دولت

دولت تصمیم گرفته برای سه میلیون خانوار مبلغی به عنوان ضرر و زیان ناشی از بیکاری بعضی مشاغل درنظر بگیرد اما بدون شک مربیان ورزشی در این لیست نیستند کما اینکه تنها در استان ما بیش از 500 هزار خانوار با مشکل بهم خوردن کسب و کار مواجه باشند و بدون شک انتظار برای واریز مبلغ انتظاری بیهوده است .

هیئت بسکتبال گیلان در گام دوم کمک هزینه مربیان بسکتبال گیلان را به حسابشان واریز کرد ./ #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

خبر کوتاه بود اما تاثیرگذار و شاید باورنکردنی ، خبری که موجب شد تا در بین دوستان خبری و ورزشی به طنز بگویم #بسکتبال_گیلان_مربی_جدید_نمی پذیرد .

آری خبر کوتاه بود اما اگر می شد سوال مطرح شده این سالها شکل دیگری به خود می گرفت : علم بهتر است یا ثروت ؟ اما در این شرایط هردو پاسخی کافی و مناسب نبود و باید پرسید : علم ، عقل ، مدیریت یا ثروت کدام بهتر است ؟

 

مقذمات کار برای واریز مبلغ قابل توجه به حساب ...... مربی فعال بسکتبال  در استان گیلان آغاز شد . هرچند باورش سخت بود اما تنها مطرح شدنش موجب دلگرمی اهالی بسکتبال شد .

در این میان پرسشهای متعددی هم مطرح شد و غرور و افتخارش برای همه اهالی بسکتبال گیلان بود . با پرسشی که از سوی خانواده ورزش یا رسانه می شد و این پاسخ طنز که  #بسکتبال_گیلان_مربی_جدید_نمی پذیرد .

در هفته سوم اسفند ماه مبلغ به حساب مربیان واریز شد و بدون در نظر گرفتن تعداد مربیان که چند ده عددی بود و یا مبلغ واریزی اتفاق بزرگی بود که کمتر در ایران و یا کشورهای درگیر در یک هیئت ورزش اتفاق خواهد افتاد .

امروز با افتخار توضیح در این خصوص با ما تا یک " همشهری " از مصائب و مشکلات مردم کاسبی نکند و این چنین باید گفت :

 سلام و درود بر تو همشهری و در پویش #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna