پنج شنبه 9 فروردین 1403

سه گام هیئت بسکتبال گیلان

در وضعیت کرونا  همدلی با همشهری گام اول توزیع محلول بهداشتی

توزیع 2000 محلول بهداشتی برای مبارزه با کرونا در نقاط محروم شهر

توسط هیئت بسکتبال گیلان / #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

 

سرویس سلامت موج برنا – امروز شرایط خاصی نه تنها در ایران ، بلکه حداقل هفتاد کشور و در سراسر دنیا حاکم است ، شرایطی که با شیوع کرونا ویروس حاکم شده است و در مرحله اول کار دستمان است و باید پیشگیری را با رعایت بهداشت فردی در اولویت قرار دهیم .

اما براستی شرایطی خاص و عجیبی حاکم است ، جنگ نیست که محدوده مرزی داشته باشد ، زلزله نیست که تمام شود ، سیل نیست که بند بیاید و معلوم نیست که کی و کجا دامن گیر می شود و پیشگیری و مراقبت شرط اول است .

اما اگر ناگزیر مبتلا شدیم تجهیز امکانات ، کمی همدلی و امید راه گشا است و امروز همه پا به میدان نهاده اند و هرکسی گوشه ای از کار را بر عهده گرفته ، اما بعضی نهادهای مردم نهاد یا موسسات خیریه براساس وظایف فطری و ذاتی مسئولیتی دو چندان دارند ولی در بین اشخاص صاحب سرمایه و خیر به چند گروه تقسیم می شوند .

الف - گروهی که به بهانه سلامت فردی نهان شده اند . ب – سلامت و بهداشت فردی را تقسیم می کنند .

ج – از حقوق مادی خود موقتا می گذرند و کمک مالی هم می کنند .  د – به جای همراهی و همدلی از نیاز مردم کیسه می دوزند و کاسبی می کنند .

توزیع 2000 محلول بهداشتی برای مبارزه با کرونا در نقاط محروم شهر توسط هیئت بسکتبال گیلان / #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

اسفند ماه ، ماهی سخت برای اهالی ورزش بود ، ماهی که با بسته شد سالنهای ورزشی البته با هدف دغدغه سلامت فردی و عمومی جامعه کار برای شاغلینی که تنها نانشان از ورزش بود کار را سخت می کرد . آنهایی که دانش و مطالعه بیشتری داشتند پذیرفتند که زندگی ادامه دارد ، البته شاید هرچند اگر از #کرونا_ویروس نمیرند به دلیل نداشتن پشتوانه از #گرسنگی خواهند مرد .

هفته اول اسفند در خانواده ورزش

در هفته اول اسفند کسانی که در رسانه فعالیت داشتند ، مدیران و دست اندرکاران سلامت از عمق فاجعه خبر داشتند . #کرونا_ویروس شاید یک بیماری با سابقه بوده اما جهش یافته شده و با دنیا کار دارد . در هفته اول اکثر مردم در حال بررسی اوضاع بودند .  

هفته دوم اسفند در خانواده خاص بسکتبال گیلان

هفته دوم اسفند ماه با خبرهای ناخوشایند آغاز شد از سیاه پوش شدن در خانه ها تا فوت اقوام و شیوع بیشتر اطرافیان که سکوت را بیشتر کرد .

در اواسط هفته بود که تماسهای دکتر رفیعی به عنوان سکان دار هیئت بسکتبال گیلان آغاز شد ، دلجویی و تشویق با متون زیبا ، ویس و سپس تماس تلفنی که حتی با تشویق برای مهیا نمودن سایتهای بسکتبال خیابانی برای شروع دوباره بعداز کرونا ویروس دلگرم می کرد .

هفته سوم شکوه افتخار برای جامعه بسکتبال با اهدا لوازم بهداشتی در نقاط محروم شهر

از اواسط هفته دوم بود که زمزمه همدلی با همشهریان شنیده می شد ، همشهریانی که کابوس خرید ماسک داستند نه ماسک لوکس N95 معروف بلکه حتی نمی توانستند ماسکی که گفته می شد 410 تومان است و در بازار 3500 تا 7000 تومان فروخته می شد را تهیه کنند . همشهریانی که خرید الکل برای ضدعفونی کردن یک رویا بوده و رفته رفته شرایط ضدعفونی کردن با وایتکس را هم نداشتند چون گران شدن آن از یک سو و مشکلات مالی از سوی دیگر موجب شد تا تامین هزینه خرید مشکل باشد .    

از اواسط هفته دوم تفکر توزیع پک بهداشتی برای 2000 خانواده در گوشه گوشه شهرمان در دستور کار قرار گرفت جدا از تامین اعتبار ، شرایط برای تامین این تعداد شوینده و لوازم بهداشتی بسیار سخت بود ، اما با تمام مشکلاتش این کار بزرگ انجام شد . کاری که نه با نام صاحب اثر بلکه با نام بسکتبال گیلان در شهر فراگیر شد .

امروز با افتخار توضیح در این خصوص با ما تا یک " همشهری " از مصائب و مشکلات مردم کاسبی نکند و این چنین باید گفت :

 سلام و درود بر تو همشهری و در پویش #شکست_کرونا_با_همشهری_فهیم

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna