سه شنبه 29 اسفند 1402

 

روز مادر بهانه ای برای تقدیر از مقام والای مادر 

 

تجلیل از مادران سفر کرده ، مادرانی که در بین ما نیستند

مادران شهدا طلایه داران بی انتهای مام میهن

تجلیل از مادران سفر کرده ، مادرانی که در بین ما نیستند

 

 

 

یادادشت سردبیر موج برنا - روز مادر بهانه ای است تا در دنیای امروز و فاصله ای که بین خودمان ایجاد کرده ایم به موجودی فکر کنیم که لحظه به لحظه زندگی خود را برای تولد و حیات ، رشد و تکامل ما خرج کرده است و هرآنچه که ما را دچار روزمرگی کرده تا در جریان مشغله به او نیدیشیم او لحظه به لحظه در تفکر ما خواهد بود و هر اتفاقی خوبی که برای ما در جریان است ماحصل دعا و بدرقه خیر اوست .

روز مادر بهانه ای برای تقدیر از مقام والای مادر 

در خصوص مادر و مهر مادری مثالهای ، داستانها و روایتها زیادی وجود دارد . نعمتی الهی که تنها تولد راز حضور او نیست ، با گریه : گریستن ، با خنده : خندیدن .... که بهای آن شب زنده داریها و بیدار ماندنهای فراوان ، سنگ گران بودن ، صبوری ، شکیبایی و هزاران هزار شوق برای رشد و نمو ما خواهد بود .

روایتهای فراوانی وجود دارد که یک نگاه ساده ما را به عبادت ترسیم و توجیه نموده است و این خود نشانی و گواهی برای جایگاه رفیع مادران است .

تجلیل از مادران سفر کرده ، مادرانی که در بین ما نیستند

در اطراف ما هستند کسانی که با هر شرایط سنی مادر خود را از دست داده اند و در ایام خاص و هر زمانی که نیاز با دلجویی و محرم راز باشد وجود او را بیش از پیش احساس می کنند .

بدون تردید دریافتن چنین حسی نه فقط برای برای آنها بلکه آنهایی که این نعمت بزرگ را در کنار خود دارند ارزشمند است ، یادشان گرامی .

مادران شهدا طلایه داران بی انتهای مام میهن

جنگ یکی مقوله های نامهربان و بی قانون و البته نابخشودنی برای آغاز کنددگان آن است . " جنگ تحمیلی " و " هشت سال دفاع مقدس " تجربه و آزمون خوبی برای زنان و مردان سرزمینمان بود . آزمونی که سریلند شدند ، مادران و پدرانی که شهدایی را تقدیم دفاع از میهن کردند تا پرچم آزادی و استقلال ایران برافراشته بماند .

Image result for مادران شهداImage result for مادران شهدا

مادران شهدای مدافع حریم ، زینب نسل امروز

جنگ بی رحم است و بانیان جنگ وارثان بی رحمی هستند ، کسانی که قوانین بین المللی را حریم امن نمی دانند و از هیچ امری دریغ ندارند . اما جنگ امروز جنگ وهابیونی است که اخلاقیات و مرز و انسانیت ، پیر و جوان ، زن و مرد نمی شناسند و این اوج بی رحمی با حمایت حامیان بین المللی روی می دهد و شهادت سربازان غیور مقاومت به بیان هم سخت است و مادران این شهدا به حقیقت وارثان نسل زینب (س) هستند .

Image result for مادران شهدای مدافع حرمImage result for مادر شهید نوری هریس

 

مادران خاص : مادران شهیدی که مادری شهدای مفقودالاثر یا جاوید الاثر شدند .

چند سال است که مادران شهید قبول مادری شهدای جاوید الاثر را برعهده گرفتند . مئسولیتی بسیار خاص و نادر که کمتر جایی در دنیا چنین روایتی را شاهد هستیم . شهدای مفقود الاثر ، شهدایی که یتیم بودند و در شرایط خاص و ایامی را خاص و امروز خاص تر تجربه خواهند کرد که گفتنش روایتی از ایثار ، شهامت و رشادت زنان سرزمین ایران که جاودانه باشد ، انشاالله ...

کلام آخر : کلام آخر اینکه وجود با ارزش مادر را باید قدردان بود ، مادرانی که امروز یادشان سنگ صبور دیروز ، امروز و فردای فرزندان است .

خداوند همه مادران غیور سرزمینم که در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس ، دفاع از حرمین شرفین ، جنگ سخت و سرد تحریم فرزندانشان را در آغوش می گیرد ، حفظ کند ، بیامرزد و مشمول رحمت خود سازد .

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna