شنبه 1 اردیبهشت 1403

 

 

روز تولد ، روزی مناسب برای اهدای خون

از اهدای اولی تا اهدای مستمر

 

روز تولد ، روز مناسب برای اهدای خون

/از اهدای اولی تا اهدای مستمر

 

 

 

سرویس فرهنگ و سلامت موج برنا - همدلی و همراهی ایرانیان خصوصا در واقع و رویدادهای خاص زبانزد جهانیان بوده است . دورهمی ایرانیان از دیرباز نقل محافل بوده و هست . همیشه ایام دلنگرانی و دلواپسی احوال همسایه موجب شد تا محله ای در آرامش باشد .

همراهی ایرانیان در ایام خاص ، رویدادهای طبیعی و غیرطبیعی هم موجی از عشق و ایثار را در جامعه ترویج کرد تا مشکلات مرتفع شود و اوضاع آرام باشد و آرامش در جامعه رواج یابد .

جشن تولد کودکانه

جشن تولد تا شش سالگی یعنی درست قبل از شروع مدرسه سرشار شادی ها و دلخوشیهای کودکانه است . تا قبل از رسیدن روز  تولد ، دل مشغولی های کیک تولد و هدیه هایش مباحث مورد علاقه است ، اما با بالا رفتن سن و حضور در فعالیتهای اجتماعی موجب می شود تا همزمان با سالروز تولدمان حرکت و فعالیتی را پایه گذاری کنیم .

Image result for ‫تولد کودکانه‬‎

جشن تولد 12 سالگی

بلوغ عمومی و فردی در سنین مختلف اتفاق می افتد و البته شرایط خانوادگی هم نقش بسزایی دارد ، اما عموما از دوازده ساگی رشد فکری عمومیت دارد و نونهالان دوست دارند به مرحله ای از رشد برسند تا در بازی بزرگان سهیم باشند و در فعالیتهای اجتماعی سهیم باشند .

دوستی می گفت :  دوزاده سال داشتم که پدرم درسی جدید به من آموخت . جشن تولد دوازده سالگی آغازی دیگر بود و از همان سال تصمیم گرفتم در سالروز تولدم تنها منتظر دریافت هدیه نباشم و در این روز به خصوص به شکرانه الطاف الهی بانی یک گام خیر و عام المنفعه باشم .

چهادره سال داشتم که برای یک تحقیق نوشتاری به یک مرکز بیماران تالاسمی سری زدیم و همانجا با خودم عهد کردم برای همراهی با این بیماران امیدوار و مقاوم به صورت مداورم و مستمر خون اهدا نمایم . در خصوص اهدا خون بررسی کردم و متوجه شدم ورود به سن یکی از شروط اهدای خون است .

دوسالی که در انتظار رسیدن به سن شانزده سالگی بودم ، در اطلاع رسانی اهداخون و تاثیرات آن شرکت کردم و مسایل مربوط به این موضوع را با دوستانم به اشتراک می گذاشتم و این به گونه ای فاصله من را کم کرد .

چند سالی را در انتظار شانزده ساگی بودم تا اولین بار اهدای خونم همزمان با تولدم باشد ، اما در آغاز سال تحصیلی و یک ماه مانده به تولدم نیاز به خون موجب شد یک ماه زودتر از زمان موعود در این امر مهم سهیم باشم .

#اهدای_خون_در_سالروز_تولد

در عصر و دوره امروز با ورود به سن 18 سالگی می توان اهدای خون کرد و در این فرآیند اجتماعی و البته به نوعی حقوق شهرودی سهیم شد .

اهدای خون و پلاکت می تواند به نوعی حیاتی دوباره باشد و در واقع به تعبیری تولدی دوباره باشد . سالروز تولد می تواند سرآغازی برای عمل خداپسندانه باشد . در واقع هر فرد با هیجده سال سن می تواند خون اهدا کند و آغاز پروسه اهدای خون در سالروز تولد می تواند تاریخی ماندگار در ذهن مان باشد .

بدون شک شرکت در کمپینک #اهدای_خون_سالروز_تولد می تواند آغازی مناسب و ماندگار باشد . 

شرکت در کمپینگهای مختلف مثل #نذر_اهدای_خون ، #اهدای_خون_کار_خیر #لبخند_بزن_لبخند_تو_به_من_امید_میدهد و بسیاری از این دست کمپینگها می تواند انگیزه و تلنگری برای اهدا خون و شرکت در این کار خیر باشد .

*هستند افرادی که در روز ازدواجشان خون اهدا می کنند .

*هستند کسانی که نذر اهداخون دارند .

*هستند کسانی که در روز تاسیس سازمان انتقال خون اهدا می کنند .

*هستند کسانی که اهداکننده خون مستمر خون و پلاکت هستند .

*هستند کسانی که در ایام خاص خون اهدا می کنند .

از امروز در گروه کسانی باشیم که #اهدای_خون_در_سالروز_تولد را در برنامه خود دارند و اگر شرایط اهدای خون نداریم در پروسه ترویج این فرهنگ سهیم باشیم .

 


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna