سه شنبه 29 اسفند 1402

استاندار گیلان

اجتماعی موج برنا - ارسلان زارع در جلسه توسعه بیمه روستایی که با حضور مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بیمه و توسعه آن، امروزه از اولویت‌های جوامع توسعه یافته و در عین حال یکی از ضرورت‌های تأمین رفاه برای آحاد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای توجه به توسعه پایدار، یکی از مهمترین مؤلفه‌های برنامه‌های راهبردی توسعه کشور را توجه به مناطق محروم و روستاها قرار داده و بر این اساس چگونگی بهره‌مندی ساکنان این نواحی از مواهب خدمات اجتماعی همواره، در برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اهمیت بیمه روستایی تا آنجایی بوده که ساختارهای کشوری و استانی برای آن تعریف شده است، گفت: دولت تدبیر و امید، عشایر و روستاییان را سرمایه‌های اجتماعی می‌داند و ساز و کاری برای بهره‌مندی این قشر که مولدترین اقشار جامعه هستند، اندیشیده است.

زارع، دریافت حقوق بازنشستگی، حقوق از کارافتادگی، مستمری ناشی از فوت و... را از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی عنوان کرد و افزود: می‌بایست اطلاع رسانی از مزایای این صندوق همراه با رغبت‌افزایی انجام گیرد تا با ظرفیت‌های قانونی که صندوق برای گسترش پوشش بیمه‌ای درمانی و اجتماعی دارد، اهداف اصلی این طرح محقق شود.

وی ادامه داد: توجه و افزایش امید در جامعه موجب تحکیم پایه‌های اقتدار ملی و منجر به بهبود شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف می‌شود.

استاندار گیلان یادآور شد: بیمه و تسهیلاتی که در این خصوص به جامعه هدف تعلق می‌گیرد، به طور قطع موجب ارتقاء شاخص‌های روستایی و تولیدات این حوزه می‌شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna