پنج شنبه 9 فروردین 1403

 

ناشر روسی:ایرانیان جزو با سوادترین مردم جهان هستند

فرهنگی موج برنا - ایلدار روز یکشنبه در حاشیه آئین گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان افزود: من به فدراسیون روسیه پیشنهاد دادم و با دعوت ایران و در چارچوب همکاری و تبادلات فرهنگی دو جانبه بین ایران و روسیه در این نمایشگاه حضور یافتم.
وی بیان کرد: یکی از بخش های همکاری های دوجانبه تبادل فرهنگی در قالب انتشارات و کارهای فرهنگی است؛ دو سال پیش در نمایشگاه کتاب تهران هم حضور داشتم و علاوه بر آن در ۱۰ سال گذشته در ۲۲ نمایشگاه کشورهای جهان حاضر شده ام.
وی تصریح کرد:  دوسال پیش که به ایران آمدم خیلی متعجب شدم چرا که با یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب جهان در تهران مواجه شدم بطوریکه در مقایسه با دیگر نمایشگاه هایی که دیدم، به مثال فیل و مورچه بود.
ایلدار اظهار داشت: پیش از اینکه به ایران بیایم مرا با ادعاهایی مانند نبود امنیت ،از آمدن به این کشور منع می کردند اما این بار با خیال راحت به این کشور سفر و در نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در رشت شرکت کردم .
وی توضیح می دهد: پیش تر مردمان دیگری را  کتابخوان ترین ها معرفی می کردند  اما از وقتی به  ایران آمدم و مردم این کشور را دیدم، نظرم عوض شد چرا که مردم ایران بسیار مردم کتابخوانی هستند و در ایران کتاب های زیادی منتشر می شود و به همین دلیل مردم باسواد و فرهیخته ای هستند.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از امروز بیست و ششم آبان ماه با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و ناشران داخلی و خارجی  در محل دائمی  برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان گشایش یافته و با حضور ۴۰۰ ناشر و ۳۰ درصد تخفیف تا یکم آذرماه میزبان علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

منبع : ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna