سه شنبه 29 اسفند 1402

علمی/ پزشکی موج برنا - فردین مهرابیان اظهار داشت : طرح کشوری بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان‌ها در میانسالان از اول آذرماه در ۱۱ شهرستان استان گیلان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: این طرح در شهرستان های آستانه اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رودسر، رودبار، رضوانشهر، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و رشت در خوشه های منتخب به تعداد ۳۰۰ نمونه اجرا می شود.

مهرابیان خاطر نشان کرد: طرح کشوری بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان‌ها در میانسالان در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماری های غیرواگیر در جمعیت میانسالان (افراد ۳۰تا ۵۹ ساله) اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان گیلان اضافه کرد: این طرح از طریق تکمیل پرسشنامه های نرم افزاری و توسط کارشناسان سلامت آموزش دیده خانم و آقا به صورت خوشه ای و با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می شود.

وی بیان داشت: عوامل محیطی و سبک زندگی در بروز انواع سرطان نقش دارد بنابراین با اصلاح آنها می‌توان از بروز بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که بیماری های غیرواگیر مسئول بیش از ۵۳ درصد بار بیماریها است خاطر نشان کرد: بروز بیماری‌های غیرواگیر در ارتباط با عوامل زمینه سازی مانند نداشتن تحرک بدنی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و عدم رعایت ایمنی است و پایه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه، پیشگیری و کنترل این عوامل است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna