سه شنبه 29 اسفند 1402

ارسلان زارع  در  حاشیه بازدید از پل خسارت دیده ناشی از بارش‌های شدید اخیر بخش رانکوه شهرستان املش با اشاره به اینکه براساس گزارش هواشناسی گیلان، بارندگی اخیر در استان از لحاظ میزان بارش در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بوده ، افزود: میزان بارش‌های اخیر در رده چهارمین روز پربارش استان در نیم قرن گذشته قرار می‌گیرد که در مدت ۱۵ ساعت، ۲۵۰ میلی‌لیتر باران در املش باریده است.

وی تصریح کرد: این میزان بارش در شهرستان املش در حالی است که سالانه در بیش از  ۱۰ استان کشور، کمتر از ۲۵۰ میلی متر باران می بارد.

وی با بیان اینکه بر اثر بارش‌های شدید روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در مجموع ۲۰۰ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان به ۱۴ شهرستان استان خسارت وارد شد، اظهار داشت: این خسارات در بخش‌های تأسیسات زیربنایی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و بخش کشاورزی بوده است.

زارع همچنین به پیگیری‌های انجام شده پیرامون جبران خسارت‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص مذاکراتی با معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت‌گرفته و تخصیص ها انجام شده و گزارش سیل جهت بررسی و اقدامات بعدی به وزیر کشور نیز ارائه شده است.

وی به تاکید خود در جلسات مختلف به مسئولان دستگاه های اجرایی مبنی بر آمادگی کامل در مواجهه با بحران ها و اقدامات پیشگیرانه اشاره و تصریح کرد: از آنجاییکه برخی از تاسیسات زیربنایی استان دارای قدمت بالایی هستند و از آنجایی که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، ضرورت دارد که اقدامات پیشگیرانه با جدیت انجام شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: درخصوص علت تخریب پل رانکوه املش نیز برغم قدمت بالای آن بررسی کارشناسانه باید انجام تا چناچه سهل انگاری صورت گرفته باشد، مشخص  شود.

بیشترین میزان بارش در شهرستان املش با ۲۳۷ میلیمتر ، رودسر با ۲۰۰ میلیمتر و در غرب استان نیز رضوانشهر ۱۲۷میلیمتر و تالش با ۱۲۰ میلیمتر بوده که در مدت کمتر از ۲۴ ساعت گزارش شده است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna