جمعه 10 فروردین 1403
احمد مازنی

موج برنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛ احمد مازنی با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال ایران با کامبوج، گفت: همان طور که زنان می توانند نماینده مجلس باشند، در پست های سیاسی و مدیریتی حضور فعالی داشته باشند، در عرصه های ورزشی حتی رشته های سخت موفقیت های ملی و بین المللی کسب کنند، کشاورزان و تولیدگران خوبی باشند و در راهپیمایی ها و عرصه های سیاسی به خوبی مشارکت کنند، برای تماشای مسابقات ورزشی هم می‌توانند در ورزشگاه ها حضور یابند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زنان ثابت کرده اند که در تمامی عرصه ها می توانند مشارکت کنند و حضور درخشانی داشته باشند، افزود: حضور زنان در استادیوم های ورزشی برای تماشای بازی فوتبال مسئله ای نیست که تبدیل به مطالبه ملی برای آنان شود.

وی ادامه داد: بنده معتقدم به همان صورت که زنان می توانند در عرصه های سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی حضور پیدا کنند، می توانند برای تماشای مسابقات ورزشی هم در استادیوم ها حاضر شوند و هیچ مشکلی را هم ایجاد نکنند.

وزارت ورزش باید شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی از افراد نگران هستند که ممکن است ورزشگاه‌ها، جایگاه مناسب و متناسب با شأن زنان نباشد و نتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که حرمت زن ایرانی و مسلمان در ورزشگاه ها حفظ شود که وزارت ورزش و جوانان موظف است شرایط لازم را برای آنان فراهم کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ذکر این نکته حائز اهمیت است که معمولا انسان در مقابل چیزی که منع می شود، حریص تر می شود و چه بسا پس از مدتی خانم ها بگویند که ضرورت ندارد که در همه مسابقات فوتبال در ورزشگاه ها شرکت کنند همانطور که همه مردها هم به استادیوم های ورزشی نمی روند، همچنین تعدادی از افراد علاقه مند به تماشای مسابقات ورزشی از تلویزیون هستند و عده ای از مردم هم به کل تمایلی به تماشای مسابقات ورزشی ندارند و در این باره بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد.

مازنی با تاکید بر اینکه وزیر ورزش و جوانان باید از این فرصتی که فراهم شده نهایت استفاده را ببرد و شرایط لازم را برای حضور زنان در ورزشگاه آزادی فراهم کند، گفت: از سوی دیگر زنان هم که چنین فضایی برای آنان فراهم شده است، باید به گونه ای رفتار کنند که آقایان هم اخلاق را رعایت کنند چرا که معمولا در جامعه ما رویه به گونه ای است که آقایان در حضور خانم ها، بیشتر اخلاق را رعایت می کنند و حضور زن و خانواده در کنار آقایان برای تماشای مسابقه فوتبال منجر به رعایت اخلاق و ادب در ورزشگاه ها می شود./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna