پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

زهرا نجفي در روزنامه قانون نوشت:

دانشمندان با خوشحالی زایدالوصفی خبر از کشف سیاره نهم می‌دهند. طبق بررسی ویژگی‌های مردم سیاره نهم، پی بردیم که یافتن مردمی شبیه به خودمان نه عجیب است و نه خوشحالی دارد. با این همزاد پنداری اگر 50 سال دیگر خواستیم در قالب سفر نوروزی به سیاره نهم برویم، در فضاپیما با بهره گیری از انرژی های صوتی ،کش سانی و جنبشی

(با تمرکز در کمر)  این ترانه را اجرا خواهیم کرد: «عیده عیده امسال، قشنگ‌تره تا پارسال/ همه می‌ریم به خونه آخه غریبیم چند سال!» حال به بررسی شواهد رسیده می‌پردازیم.

جَو

گازهای سمی موجود در جو از عوامل حیاتی این سیاره است. گزارش شده وقتی میزان اکسیژن هوا زیاد می شود، ریه های مردم به تعجب، سرفه و تنگی نفس می افتند! آنجا مردم صبح ها ورزش صبحگاهی را با آهنگ منو اکسید کربن انجام می دهند. پطروس فداکار هم بعد از اینکه هیچ سوراخ سدی پیدا نکرد، دست به فرار زده تا از امکانات اگزوز ماشین های سیاره نهم استفاده کند ولی خبر نداشت آنجا این کار فداکاری محسوب نمی‌شود. طفلی در زندان آنقدر آب خنک خورد تا به همراه انگشتانش کرخت شد و مرد! ویژگی دیگر جو این است که اگر کسی را بگیرد ول کن نیست! یکی از نمونه‌های جوگیری در این سیاره این است که اگر حلقه‌های اطراف زحل (مامانی، نور آبی و پروتز شده سیاره ها) کمرنگ شود، نهمی‌ها عکس پروفایل هایشان را به پرچم زحل تغییر می دهند یا چالش چرخاندن حلقه در کمر را برگزار می‌کنند!

ویژگی های فیزیکی

به علت دوری این سیاره از خورشید و سرمای طاقت فرسا، هیچ دانشمندی زیر سایه درختی  ننشسته تا سیبی بر سرش بخورد بلکه جاذبه را کشف کند. بنابراین آنها جاذبه ندارند اما علاقه مفرطی به نشستن پای بوته خیار، گیاه آلوورا و ور رفتن با حلزون داشته اند که به مددشان،صنعت زیبایی سیاره نهم توسعه زیادی یافته است. نهمی‌ها سعی می‌کنند حس «کم  جاذبه بینی» را با تزریق ژل و بوتاکس به چین‌ها رفع کنند و جذابیت را از این طریق باز یابند. اگر میزان بوتاکسی که در آن سیاره مصرف می شود را به چین خوردگی های رشته کوه‌های زاگرس و البرز تزریق می کردند، چنان صاف می شد که اگر در سیاه بیشه جگر می خوردی، جمعیت دفاع از حقوق کله پاچه داران واقع در جلگه خوزستان می دید و عنقریب خفتت می‌کرد.

وضعیت اقتصادی

احتمالا برایتان جای سوال بوده که چرا نام ستارگان و دنباله‌دارها به خصوص خلاف هایش که حامل الکل و یخ اند با حروف اختصاری که با اعداد همراه اند، نامگذاری می شوند. مانند PSR13026359 که در این نمونه حروف به کار رفته، مبین نام اختصاری اختلاسگر و اعداد هم مبلغ اختلاس به دلار را نشان می‌دهند. هرچیزی که برای دیدنش مجبور باشیم سرمان را بالاتر بگیریم، شانس بیشتری دارد که با حروف الفبا نامیده شود. بخش نهم هم شامل این قاعده است ولی سفلی نشینان مجبورند با سیلی صورت فلکی شان را سرخ نگه دارند.

به زبان های دیگر نخوانید

درحالی‌که این روزها مردم حوصله خواندن چیزی طولانی تر از برچسب قیمت را ندارند، منت بر سر ما نهاده که این متن را به همین یک زبان خواندید./برترینها/

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna