سه شنبه 29 اسفند 1402

موج برنا به نقل از آستارا مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: با ورود سه هزار و ۲۴۳ زائر خارجی اربعین حسینی از مرز این شهرستان به ایران، شمار زائران ورودی از این مسیر به ۱۲هزار و ۲۴۳ نفر رسید.

منصور بابایی اظهار کرد: تا ۱۵ مهر، ۹ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا وارد ایران شده بودند و روز گذشته سه هزار و ۲۴۳ زائر دیگر وارد کشور شده و بعد از اقامت موقت و عزاداری در موکب های پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان، به کربلای معلی عزیمت کردند.

وی ادامه داد: زائران خارجی اربعین به طور عمده از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان بودند و با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۷۰ دستگاه مینی بوس و سواری به آستارا وارد شده بودند.

وی افزود: تلاش اعضای ستاد اربعین در استقبال از زائران خارجی قابل تقدیر است و کاروان ها با رسیدن به مرز شلمچه، حرکت پیاده خود را از نخستین شهر عراق به مقصد کربلا آغاز می کنند.

مسئول کمیته استقبال و فرهنگی ستاد اربعین آستارا هم گفت: دو موکب با ۱۲۰ خادم افتخاری دارای کارت شناسایی، در محوطه پایانه مرزی و حرم امامزادگان آستارا فعال شده و در موکب ها از ساعت هشت تا ۲۴ غرفه های پذیرایی، پاسخ مسائل شرعی، خیمه معرفت، زیارت مجازی، محصولات فرهنگی، صنایع دستی و صرافی و نمازخانه دایر است.

جمشید مهدوی با اشاره به این که در سال گذشته ۱۲ هزار زائر خارجی اربعین از مرز آستارا به ایران وارد شده بودند، پیش بینی کرد امسال تعداد آنها به ۱۵ هزار نفر برسد. 

 ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان چندی پیش از برنامه ریزی برای استقرار ۱۸ موکب استقبال از زائران خارجی اربعین در مرزهای آستارا و مهران و شهرهای نجف، کربلا خبر داده بود.

همایش پیاده روی اربعین حسینی که از چند سال پیش با همت مسلمانان اجرا می شود، در روز اربعین در کربلای معلی به اوج شور و شکوه خود می رسد و بزرگترین تجمع جهانی نام گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna