سه شنبه 29 اسفند 1402

قصد ثبت‌نام در سامانه «سماح» را دارید؟ مراقب این نکات باشید

قصد ثبت‌نام در سامانه «سماح» را دارید؟ مراقب این نکات باشید

هرچقدر که به روز اربعین نزدیک می‌شویم، ثبت‌نام متقاضیان جدی‌تر می‌شود. همانطور که هر بار در خبرها اعلام شده، عزیمت به کربلا چه از راه زمینی و چه هوایی، نیاز به ثبت‌نام در سایت «سماح» دارد. چیزی که گفته می‌شود برای کنترل مرزها و جلوگیری از از ازدحام است.

در این میان کلاه‌برداری‌های زیادی هم انجام می‌شود. به همین خاطر در این گزارش قصد داریم به برخی نکات ایمنی اشاره کنیم که اگر قصد ثبت‌نام در سایت سماح را داشتید، به آن توجه کنید:

۱- اول از همه رقم قابل پرداخت در سایت سماح است که ممکن است محل کلاهبرداری‌های بسیاری شود. آنطور که در این سایت اعلام شده، ثبت‌نام رایگان است و تنها مبلغ ۲۵ هزار تومان برای بیمه و خدمات درمای زائران دریافت می‌شود. مراقب باشید که مبلغی اضافه‌تر از این عدد پرداخت نکنید.

۲- نکته دیگر مساله پرداخت آنلاین است. برای پرداخت آنلاین به درگاه مربوطه وصل می‌شوید و مبلغ قید شده یعنی همان ۲۵ هزار تومان را می‌پردازید. در این میان باید مراقب باشید که برخی سایت‌ها اقدام به گذاشتن لینکی برای ثبت‌نام در سایت سماح می‌کنند. چیزی که به طور واضح، کلاه‌برداری است و ممکن است حساب‌تان را خالی کنند. به یاد داشته باشید که پرداخت‌تان را تنها از طریق سایت سماح و درگاه مربوطه انجام دهید.

۳- به هیچ عنوان تصویر مدارک هویتی مثل پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه را از طریق اینترنت برای افرادی که شناختی از آنها ندارید ارسال نکنید. این مساله می‌تواند باعث سوءاستفاده‌های بسیاری شود.

۴- صرف ثبت‌نام در سایت سماح و پرداخت وجه اینترنتی، ویزا برایتان صادر نمی‌شود. برای این کار باید به صورت جداگانه و به دفاتر مربوطه مراجعه کنید.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna