سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گیلان ، محمد احمدی پور بیان داشت: در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آئین نامه اجرایی آن، تبلیغات انتخاباتی تمامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده از بامداد امروز (پنجشنبه 29بهمن ماه) آغاز و در ساعت 8 صبح پنجشنبه ششم اسفندماه یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می یابد.
وی گفت: بر این اساس، ضمن درخواست از همه برای رعایت اصول اخلاقی و قواعد قانونی تبلیغات و عدم هرگونه اقدام تخریبی علیه سایر داوطلبان و هواداران آنها از همه رسانه های چاپی و غیر چاپی درخواست می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان گیلان ادامه داد: ضمن ایفای رسالت خود در جلب مشارکت حداکثری مردم و همراهی در مسیر تحقق رقابت های قانونمند انتخاباتی، نسبت به اجرای مسئولیت قانونی خود از جمله مفاد مصرح در مواد 57، 59 و 64 قانون انتخابات و سایر مقررات قانونی اهتمام کنند.
وی بیان داشت: استفاده از هر گونه پلاکارد ، پوستر ، دیوار نویسی و کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت و زندگی نامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می باشد.
رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی محل ستاد و نام مسئول آن به فرمانداری یا بخشداری ممنوع است .
وی اضافه کرد: با انتقال چهار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از خارج استان به حوزه های انتخابیه گیلان و انتقال یک داوطلب از گیلان به استان دیگر، تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در گیلان به 197 نفر رسید.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، دارای 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در استان گیلان، یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرایط شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی هستند که از این تعداد، 78 هزار نفر رأی اولی اند.
همچنین در این دوره از انتخابات، دو هزار و 508 شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده که این تعداد شعبه، به منظور جذب آرای بیش تر، سه درصد بیش تر از انتخابات مجلس نهم است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود./

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna