سه شنبه 29 اسفند 1402

سیده زهرا میراعلمی :

با آموزش و کسب مهارت ، کارآفرینی صورت می گیرد .

 

سیده زهرا میراعلمی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت :


جامعه روستایی ضمن سپری کردن آموزش و مهارتهای لازم می توانند

  از ظرفیتهای بومی منطقه خود استفاده کرده و کارآفرینی کنند .

سرویس اجتماعی موج برنا - سیده زهرا میراعلمی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت امروز با اعضا موسسه مردم نهاد " جمعیت آموزش و پژوهش بانوان کارآفرین "در فرمانداری رشت دیدار و گفت و گو کرد .

سیده زهرا میراعلمی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت به اهمیت آموزش در کارآفرینی بانوان اشاره کرد و گفت : آموزش کمک می کند افراد یک ایده را از یک بلقوه به یک بلفعل برسانند ، این امر در نهایت برای ارتقا سطح جامعه هدف می تواند کمکی موثر باشد و به غیر از اینکه به هدف نزدیک شوند ، الگویی برای دیگران باشد .

سیده زهرا اعلمی به اهمیت آموزش و کارآفرینی در روستاها اشاره کرد و افزود : افرادی که در روستاها تمکن مالی ندارد و علاقمند به کارآفرنی هستند ، با سپری کردن آموزش و مهای لازم  می توانند از ظرفیتهای بومی منطقه خود استفاده کرده و کارآفرینی کنند .

وی در ادامه افزود : در یکی از روستاها ، پروسه کارآفرینی را پیگیری نمودیم . با کمک سازمان فنی و حرفه ای برای حدود 100 نفر از جامعه هدف روستایی و تحصیل کرده آموزش رایگان برگزار شد و پس از سپری نمودن در مورد آموزش دیده خود کار آفرینی صورت گرفت  . در روستاها در زمینه چرم آموزشهای ابتدایی و تخصصی داده شد که خوشبختانه به کارآفرینی و اشتغال زایی هم رسید . که خوشبختانه شش نفر فعالیت دارند و تولید می کنند و می فروشند .

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت به پتانسیل های فردی و زیست محیطی در روستاها اشاره کرد و گفت : در روستاهای دیگر چرم و فرش ، حصیربافی ، لباس و عروسکهای محلی کارآفرینی شد . اما این نوع کارآفرینی به صورت جزیره ای و پراکنده بود و با حضور جامعه هدف و یک مجموعه پیگیر زودتر به نتیجه خواهد رسید .

سیده زهرا میراعلمی به اهمیت حضور موسسات مردم نهاد در اینگونه پروسه ها اشاره کرد و افزود : زمانیکه جمعیت بانوان کارآفرینی وجود دارد و وقتی آموزش باشد و در کنار آن افراد توانا و با انگیزه باشند و پتانسیل موجود استفاده کنند موجب افزایش توانمندی بانوان خواهد شد .

وی به اهمیت خودبادوری و آموزش اشاره کرد و گفت : بخش اقتصادی خصوصا معیشت یکی از چالشهای روز و جدی جامعه است . این تصور که بانوان بد سرپرست و بی سرپرست نمی توانند خانواده خود را تامین کنند را باید اصلاح کرد تا خود را باور کنند که کارآفرینی کنند تا زندگی و معیشت خود و خانواده خود را تامین کنند .

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت  به حضور جدی بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت : خوشبختانه بانوان با رعایت حرمتها حضوری موثر و مفید در جامعه دارند و  زمان شکوفایی است و باید در کنارهم این شکوفایی را هدفمند تر نمایم .

وی در پایان گفت :  در قدم اول با کمک سازمان فنی و حرفه ای آموزش مهارتها رافراگیر نمایم و پس از سپری شدن آموزشها و مهارتها دیدگاه حمایتی وجود دارد و انشاالله بتوانیم کارهای بزرگی را صورت دهیم .

 

شایان ذکر است ، اعضا موسسه مردم نهاد " جمعیت آموزش و پژوهش بانوان کارآفرین " در سال 1395 تاسیس شده و فعالیت خود را در زمینه های آموزش ، پرورش و کارآفرینی فعالیت دارد .

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna