شنبه 1 اردیبهشت 1403

گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان توسط

گروه شاهنامه خوانی«ردپای آسمان» لاهیجان

گروه شاهنامه خوانی « ردپای آسمان» لاهیجان با حضور درکتابفروشی

  واجرای برنامه روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند.

 

 

سرویس فرهنگی موج برنا - قرن بیست و یکم بدون شک عصر تکنولوژِی است ، عصری که با فن آوری قرار است تبدیل به دهکده جهانی شود و فضای مجازی قرار است فاصله ها را به هم نزدیک کند .

فرهنگ سازی امکانات قبل ورود امکانات

بسیاری از امکانات امروز لزوم فرهنگ سازی آن احساس می شود . استفاده از تلفن همراه ، اینترنت و بازیهای رایانه ای به گونه ای شده که در ابتدا با تفکر سرگرمی کودکانمان صورت گرفت ، اما در ادامه راه به نقطه ای رسیدیم که کودکانمان آنچنان مدهوش این امکانات شدند که جدا کردن آنها تقریبا امری محال شد .

امروز کتاب و کتابخوانی شبیه به یک آرزو شده و تقریبا دور از دسترس است . شاید امری بعید باشد که تلاش کنیم فرزندانمان را به عقب بازگردانیم و تلاش کنیم دوباره کودکانمان را با فردوسی ، حافظ و ابوسعید ابوالخیر آشتی دهیم .

" ردپای آسمان " از رویا تا هدف

" #ردپای_آسمان " نام مجموعه ای است که تلاش خود را برای آشتی نسل جدید با کتاب و ادبیات آغاز کرد . طرحی که در ابتدا بیشتر شبیه یک رویا بود و با تلاش و حمایت خانم ابراهیمی ومربیگری #نیلوفر_امیدی ، البته حمایتهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان حالا شکل واقعیت گرفته و اجراهای خوبی را از این گروه شاهد هستیم .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ؛ به مناسبت ١٨ تیر روز ادبیات کودک و نوجوان گروه شاهنامه خوانی « ردپای آسمان»به مربیگری نیلوفر امیدی برای خرید کتاب به کتابفروشی هلال احمر رفته و با شعارهای: "نه به تبلت و فضای مجازی" و "آری به کتاب، یار مهربان"و خوانش غزلی از حافظ به صورت دسته جمعی روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشتند. ضمناً هریک از اعضای این گروه ، کتاب یا کتاب هایی را نیز برای اهدا به کودکان روستاهای محروم اطراف لاهیجان تهّیه کردند.

این گروه تاکنون به مناسبتهای مختلف تاکنون در برنامه های فرهنگی مشارکت داشته اند از جمله حضور در بین دانش آموزان مدارس روستا و اجرای برنامه شاهنامه خوانی و اهدای کتاب به آنان ؛ برپایی دو دوره نمایشگاه هنرهای دستی  با هدف خیرخواهانه  که کلیه درآمدحاصل از نمایشگاه صرف خرید کتاب جهت اهدا به کودکان روستاهای محروم شد

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna