سه شنبه 29 اسفند 1402

      

            تقدیر نیلوفر امیدی

هنرمند و مربی ادبیات کهن و بسکتبال در همایش روز دختر

 

تقدیر نیلوفر امیدی هنرمند و مربی ادبیات کهن و بسکتبال در همایش روز دختر

/همایش روز دختر به مناسبت تولد حضرت معصومه سلام‌الله در

        سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

 

 

سرویس فرهنگی موج برنا - همایش روز جهانی دختر به مناسبت تولد حضرت معصومه سلام‌الله در سالن همایش‌های شهرداری لاهیجان با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی فرماندار، بخشدار مرکزی، سرپرست اداره ورزش و جوانان، رضا نصرتی عضو شورای شهر، روسای ادارات و بانوان شهرستان لاهیجان برگزار شد.

 

 

 

نیلوفر امیدی کارشناس ارشد ادبیات فارسی و از موسسین

#ردپای_آسمان و مربی بسکتبال یکی از تقدیر شدگان

همایش روز دختر به مناسبت تولد حضرت معصومه

سلام‌الله که در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

کار نیکو کردن از پرکار کردن و نیکو کار کردن است .

در دوره ما در عصر صنعت ، ماشین و تکنولوژی که برای سهولت کار تعدادی از خانواده ها با در اختیار قرار دادن تکنولوژی ، فضای مجازی و بازیهای رایانه ای به نوعی رفع مسئولیت می کنند و در این بادی اگر ره به ترکستان رفت و سر از ناکجا آباد درآمد ، در آن وقت چه باید کرد .

اما تفکر " ردپای آسمان " می کوشد تا همت بیشتر برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی ، از یک سو و تربیت جسم با ورزش مسیری برای یک زندگی آرمانی را مهیا کند .  

نیلوفر امیدی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی :

" رد پای آسمان " با هدف سلامت روح و هدف آشنا ساختن گروه سنّی کودک و نوجوان با ادبیات غنی و پُر مایه ایران زمین و مفاخر ادبی سرزمین کهن ایران ، آغاز کرد.

نیلوفر امیدی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و مربی بسکتبال با بیان اینکه ، زندگی امروز ما تحت الشعاع متغیرهای تکنولوژی و صنعت به سمت نگران کننده ای گرایش دارد افزود : امروز دغدغه همیشگی خانواده ها هجوم بازیهای رایانه ای ، تلفن همراه و تبلت و به دنبال آن فضای مجازی و ... که فرصت و مجال بازی های قدیمی و معاشرتهای خودمانی را از یک سو ، مطالعه کتاب و شعر ، داستان و حتی دیدن فیلم  را از فرزندانمان ربوده است .
کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی به تفکر تغییر مسیر در نسلی نو اشاره کرد و گفت : پس از مطالعه و بررسی متعدد کار بر روی نسلی از پایه ما را بر آن داشت که کتاب و شعر و آشنایی با مفاخر ادبی و متون کهن را جایگزین موبایل و تبلت کنیم...
Image result for ‫رد پای آسمان‬‎
وی در ادامه افزود : تیر ماه سال 1396 ، اقدام به تشکیل گروهی فرهنگی کردیم ، گروهی که متشکّل از کودکان و نوجوانان علاقه مند و مستعد شهر بود و این گروه که "ردّ پای آسمان" نام گرفت . 
Related image
#نیلوفر_امیدی به تشکیل گروه " رد پای آسمان " در تیرماه 1396 اشاره کرد و افزود : کار با این گروه را به عنوان مربی آغاز کردم و  برای نخستین بار فعّالیت خود را با هدف آشنا ساختن گروه سنّی کودک و نوجوان با ادبیات غنی و پُر مایه ایران زمین و مفاخر ادبی سرزمین کهن ایران ، آغاز کرد.
کارشناس زبان و ادبیات فارسی به گروه ردّ پای آسمان به واسطه علاقه مندی و استقبال کودکان و نوجوانان ، همچنین تشویق ها و حمایت های خانم نادری (ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان) ، تبدیل به یکی از بزرگ ترین گروه های کتاب خوانی کشور شد که توانست در زمینه های مختلفی چون خوانش شاهنامه و مثنوی ، مشاعره ، مسابقات نقّاشی ، اجرای نقّالی و... عنوان گروه برگزیده شاهنامه خوان را به خود اختصاص دهد.
  نیلوفر امیدی کارشناس ارشد ادبیات فارسی : رد پای آسمان از سلامت روح تا سلامت جسم ، ذهن باز و سالم ، نیازمند تنی سالم و نیرومند است .
مربی بسکتبال پایه چای رفاه به نشاط و سلامت در کنار هم اشاره کرد و افزود : پس از تلاش گروه " # رد_پای_آسمان " یعنی خانواده ها و فرزندانشان در مسیر فرهنگ و هنر و سلامت روح ، نوبت به سلامت جسم رسید و در ادامه راه  به این نتیجه رسیدیم که یک ذهن باز و سالم ، نیازمند تنی سالم و نیرومند است.
وی در ادامه گفت : گروه فرهنگی ردّپای آسمان را تبدیل به یک گروه فرهنگی - ورزشی کردیم و اعضای گروه ردّپای آسمان ،تبدیل شدند به "تیم مینی بسکتبال بانوان چای رفاه لاهیجان" که پس از طی روزهای متعدد در تمرین و ممارست ، مسابقات رسمی و غیررسمی دوستانه در آستانه تبدیل به یک تیم باتجربه است .
تیم مینی بسکتبال چای رفاه لاهیجان
"تیم مینی بسکتبال چای رفاه لاهیجان"، از ابتدای اردیبهشت سال 1397 با در اختیار داشتن 20 بازیکن پایه تشکیل شد. این تیم تازه تشکیل شده راه طولانی در پیش دارد و برای رسیدن به موفقیت در تلاش هستند واز تجارب ورزشی این تیم تازه نفس ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. شرکت در مسابقات استانی مینی بسکتبال بانوان گیلان.
2. شرکت در مسابقات چهار جانبه مینی بسکتبال شهرستان رودسر و کسب مقام دوم.
3. برگزاری مسابقه دوستانه با تیم مینی-نونهال شهرستان لنگرود.
4. برگزاری مسابقه دوستانه با تیم مینی شهرستان بندرانزلی .
5. برگزاری مسابقه دوستانه به دو تیم مینی شهر رشت .
6. برگزاری مسابقه مهارت سنجی درون باشگاهی و اهدای جوایز به نفرات برتر...
مهندس ابراهیمی : چای رفاه لاهیجان همگام با بسکتبال لاهیجان و گیلان برای ارتقا بسکتبال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد .
خانم مهندس ابراهیمی که در " ردپای آسمان " و امروز در ادامه همین راه در عرصه ورزش و البته رشته آکادمیک بسکتبال حضوری چشمگیر دارد ، تفکر سلامت تن در کنار سلامت روح و جسم را موجب سلامت جامعه می داند و از همین رو در اشاعه فرهنگ سلامت اجتماعی گام برمی دارد .
خانم مهندس ابراهیمی حضور دکتر محمد رفیعی در راس هیئت بسکتبال استان گیلان را غنیمت می شمارد و می گوید : مدیریت و تلاش ایشان به عنوان سکان دار هیئت استان موجب شده تا انگیزه هم علاقمندان به این رشته بیشتر شود .
وی در ادامه به انتخاب دکتر ادیب مرادی به عنوان سرپرست هیئت بسکتبال لاهیجان را از امتیازات تجربه مدیریتی ایشان برشمرد و افزود : دکتر ادیب مرادی از نیروهای جوان و با انگیزه ای است که با تلاش و جدیت نوید روزهای خوبی برای این رشته را خواهد داشت .
وی در ادامه به حضور چای رفاه در بسکتبال اشاره کرد و افزود : همچنین "تیم چای رفاه لاهیجان"، به مدّت سه سال است که در سطح بزرگسال نیز فعّالیت خود را به طور جدّی با شرکت در مسابقات لیگ بسکتبال بانوان استان گیلان آغاز کرده و تجربه  شرکت در مسابقات کشوری 3×3  تهران ، مسابقات 3×3 استانی گیلان ، مسابقات دوستانه با تیم های مختلف استان گیلان را پشت سر گذاشته است.
وی در ادامه گفت : از تلاشهای خانم امیدی و آقای محجوبی در تیمهای بانوان و آقایان تشکر می نمایم و همچنین تلاش بازیکنان و حمایت  خانواده سپاسگزاری می نمایم و.  امیدوارم اخلاق و منش پهلوانی در کنار قهرمانی همچنان سرلوحه کار کادر فنی و بازیکنان به مانند سنوات گذشته ادامه داشته باشد .
 
وی در پایان گفت : این راه ادامه دارد .....
 
یادآور می شود "چای رفاه لاهیجان"، با حمایت های سرکار خانم مهندس ابراهیمی ، در بهار 1398یک تیم بسکتبال آقایان را نیز راهی مسابقات لیگ بسکتبال آقایان استان گیلان کرد .
که این تیم با شرکت در مسابقات بسکتبال 3×3 جام رمضان استان گیلان توانست مقام های دوم و سوم مسابقات را از بین 12 تیم از آن خود کند.




 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna