سه شنبه 29 اسفند 1402

فستیوال و تجلیل از اهدکنندگان خون در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد .

دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان :

فستیوال و همایش تجلیل از اهداکنندگان و رکورداران اهداخون و پلاکت به مناسبت24 خرداد ( 14 ژوئن ) روز جهانی اهداکنندگان خون برای دومین سال پیاپی در فضای مرکزی و فرهنگی شهر با هدف توسعه فرهنگ اهدای خون و معرفی بیشتر سامانه خونگیری مستقر در  پیاده راه فرهنگی شهرداری  رشت برگزار شد .

همایش تجلیل از اهداکنندگان خون استان گیلان غروب شنبه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، سفیران ورزش و جوانان، هیأت‌های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و با حضور مدیرکل انتقال خون گیلان، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی ، مدیران شهری، جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، اهداکنندگان خون و خانواده‌هایشان از جوامع مختلف ورزش و جوانان ، فرهنگ و هنر ، مهندس و کارگر ، نیروهای نظامی و انتظامی و... برگزار شد.

در این فستیوال سه ساعته رشته های ورزشی پهلوانی و زورخانه ای ، پاکرور ، هنرهای رزمی کونگ فو و دفاع شخصی ، رزم آرش با پوشش خاص رزمی وسنتی به اجرای حرکات نمایشی پرداختند و در ادامه مراسم گروه موسیقی سنتی و گیلکی و همچنین گروه نمایشی طنز با موضوع اهدای خون و پلاکت و فرهنگسازی اهدای خون و پلاکت لحظات شادی را در بین عموم مردم به نمایش گذاشتند.

دکتر احمد مرادی مدیر کل انتقال خون استان گیلان به برگزاری دومین سال فستیوال بزرگ تجلیل از اهداکنندگان خون اشاره کرد و گفت :  فستیوال و همایش تجلیل از اهداکنندگان و رکورداران اهدای خون و پلاکت به مناسبت 14 ژوئن ، روز جهانی اهداکنندگان خون برای دومین سال پیاپی در فضای مرکزی و فرهنگی شهر با هدف توسعه فرهنگ اهدای خون و فرآورده های خونی و معرفی بیشتر سامانه خونگیری در پیاده راه فرهنگی رشت با حضور عموم مردم و خانواده ها برگزار گردید .

دکتر احمد مرادی  با اشاره به استقبال گسترده مردم و حضور در پرسش و پاسخ کارشناسان و فضای ایجاد شده افزود : استقبال خوبی از فضای ایجاد شده شکل گرفت و مردم در کنار جشن و شادی که برای اهداکنندگان براه افتاده بود ضمن استفاده از این جشن در اهدای خون و دریافت اطلاعات از کارشناسان انتقال خون استفاده کرده و خیلی از حاضران در همان محل اهدای خون انجام دادند .

وی با بیان اینکه اهداکنندگان خون و پلاکت بخشندگان حیات هستند ، اظهار کرد : اهداکنندگان خون و پلاکت انسانهای بزرگی هستند که بدون هیچ چشم داشتی جهت نجات جان بیماران گام بر می دارند .

مدیرکل انتقال خون استان گیلان به اهدا کنندگان پلاکت هم گریزی زد و خاطرنشان شد : امروز بحث پلاکت فرزیس از مباحث مهم و حیاتی برای نجات جان بیماران سرطانی است و اهداکنندگان با علم به اینکه زمان بیشتری را برای اهدای پلاکت صرف می کنند در این امر مهم سهیم می شوند و تنها عشق و انسان دوستی موجب این حضور خواهد بود .

در این مراسم بازوبندی با شعار #اهدای_خون_اهدای_زندگی و نماد بازوی همت بستن در عرصه فرهنگ سازی بر بازوان مهندس جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، اصغر کاردوست ملی پوش بسکتبال و سفیر انتقال خون گیلان ، ناخدایکم عرشه فرزاد سلیمی فرمانده تربیت بدنی منطقه چهارم دریایی ، ناوگان شمال کشور بسته شد .

در ادامه این مراسم تجلیل از 11 رکوردار بالای 100 بار با لوح یابود ، هدایا و مدال انتقال خون  و 23 اهداکننده رکوردار  از سراسر استان گیلان با مشاغل مختلف ، سه اهداکننده رکوردار پلاکت و اولین اهداکننده خون در سال 98 که اولین اهدای خون خود را نیز تجربه می کرد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود انجام گرفت .

در این همایش برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری از جمله مسابقه نقاشی با موضوع اهدای خون برای کودکان حاضر در این همایش برگزار و به برترین ها هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

شایان ذکر است در این مراسم دیگر سفیران انتقال خون نیز حضور داشتند : #هاشم_اسماعیلی معاونت  جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ،  #بیژن_رحمتی_لرد خواننده سنتی گیلانی و...  هم حضور داشتند .      

 

 




















 

 


 

 




















 




















 




















 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna