پنج شنبه 9 فروردین 1403

 

پیروزی عقاب تالش مقابل مهندسین گیلان در اولین دیدار

          هفته پنجم لیگ بسکتبال مردان گیلان

 

پیروزی عقاب تالش مقابل مهندسین گیلان در اولین دیدار

هفته پنجم لیگ بسکتبال مردان گیلان ، جام پسران باران

 

 

 

 

سرویس ورزشی موج برنا - ورزش به مانند بسیاری از فعالیتها و امور دیگر نیازمند تلاش و ممارست است . بسیاری از رشته های ورزشی شرایط و مکان خاصی را نمی طلبند و برای کسب مهارت و یادگیری می توان شروعی مناسب را فراهم کرد . اما ورزش و خصوصا ورزش قهرمانی شرایط ویژه ای را می طلبد و تمرین و مسابقه می تواند راه گشا باشد .

بسکتبال هم شرایط خاص خود را دارد . امروزه برای بهره گیری هرچه بهتر از شرایط موجود در همه محیط ها بسکتبال تنوع یافته و  ساحلی ، خیابانی و سه نفره هرگونه امکانی را برای تمرین و یادگیری فراهم می سازد .

دکتر رفیعی ریاست هیئت بسکتبال استان گیلان هدف از برگزاری لیگ آنهم به صورت گسترده توسعه بسکتبال در گیلان معرفی کرده است .

اولین دیدار از هفته پنجم #لیگ_بسکتبال_مردان_گیلان_جام_پسران_باران_98 در سالن 1200 تالش پیگری شد . تیم عقاب تالش میزبان مهندسین گیلان بوده است .

#عقاب_تالش که در این رقابتها با ترکیبی از جوانان خود و با تجربه ها که بعضا غیربومی و البته ساکن این شهر هستند با سه پیروزی و یک شکست به مصاف حریف خود رفت . گنجی دبیر هیئت بسکتبال تالش هدف از حضور بازیکنان کمکی ایجاد انگیزه برای جوانان علاقمند این شهر اعلام کرده است و معتقد است با برگزاری این دیدار و نمایش بازیهای خوب می تواند انگیزه ایجاد کند .

#مهندسین گیلان هم یک از تیمهای مصمم و البته پرتلاش است که متشکل از باتجربه و چند جوان که با هدایت حاج علی محمد خانمحمدی که این روزها در هرماه چند روزی را در اردو تیم ملی جوانان 2020 حضور می یابد . مهندسین گیلان هم با سه شکست و البته یک پیروزی پا به این رقابت گذاشت .

کوارتر اول این دیدار از ابتدا پرهیجان و با سرعت قابل قبولی آغاز شد . دو تیم برای کسب پیروزی در این دیدار با تکیه بر مهارت و تجربه بازیکنان و البته کادر فنی لحظات پر هیجانی را برای تماشاگران حاضر در سالن ایجاد کردند و عقابهای تالش با نتیجه  23 بر 15 در کوارتر اول تیم برتر میدان بودند .

کوارتر دوم هم پرتلاش آغاز شد و هردو تیم تا اواسط کوارتر دوم بازی پایاپایی را حاضرین شاهد بودند و در ادامه تلاش مهندسین با بخت بد آنها به ثمر ننشست و میزبانی و هماهنگی عقابها برتری  25 بر 15 را برای این ثبت کرد و نیمه اول این دیددار هم با پیروزی 48 بر 30 عقاب تالش به پایان رسید .

کوارتر سوم با توجه به اندوخته های میزبان ، حاضرین شاهد بازی روان تری از این تیم بودند و از همین رو با توجه به آرامشی که داشتند بازی روانتری را نمایش دادند و در مقابل بازی احساسی که برای کسب نتیجه همراه بود موجب برتری 35 بر 18 عقاب تالش شد .

کوارترچهارم هم با سرعت قابل قبولی همراه بود و به جرا می توان گفت نتیجه کوارتر چهارم این دیدار با نتیجه یک نیمه بعضی از دیدارها برابری می کرد و نشان می داد هر دو تیم راضی به عقب نشینی نیستند و ناامید نیستند و این کوارتر با برتری 21 بر 17 مهندسین گیلان به پایان رسید و در نهایت 4 کوارتر تلاش دو تیم این دیدار با پیروزی 100 بر 74 عقاب تالش به پایان رسید .

اصغر قاسمیان ناظر این دیدار بود و با کمک سعید حیدری سرداور ، شاهین مومن نژاد داور اول و حمیدرضا سلیمانیی داور دوم این بازی را قضاوت کردند .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna