سه شنبه 29 اسفند 1402
گسترش همکاری های منطقه آزاد انزلی و بنادر روسیه موجب
توسعه حمل و نقل کالا و گردشگری در دریای خزر می شود
 
 
 
سرکنسول روسیه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:
گسترش همکاری های منطقه آزاد انزلی و بنادر روسیه موجب
توسعه حمل و نقل کالا و گردشگری در دریای خزر می شود

 

 

سرویس گردشگری موج بر نا - سرکنسول روسیه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی :گسترش همکاری های منطقه آزاد انزلی و بنادر روسیه موجب توسعه حمل و نقل کالا و گردشگری در دریای خزر می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی ، آندره گئور گیوویچ وادوف سرکنسول روسیه در گیلان با دکتر رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان دیدار و پیرامون بهره گیری از ظرفیت های این منطقه در راستای افزایش مراودات و جذب سرمایه گذار تبادل نظر کردند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشورهای حاشیه خزر ایجاد شده است اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت میکند و زیر ساخت های لازم جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه گذاری شرکت های روسی در بخش های بندری، تجاری ، اقتصادی ، گردشگری و عمرانی فراهم شده است.

رضا مسرور در ادامه با اشاره به ظرفیت های بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در حوزه خزر خاطرنشان کرد : قرار گرفتن این بندر در مسیر کریدور های تجاری چین-قزاقستان-ایران و کریدور نوستراک و اتصال به شبکه راه آهن سراسری ، بهره مندی از پسکرانه وسیع بیانگر اهمیت نقش بندر کاسپین در توسعه مبادلات بوده و این بندر در حوزه کانتینری هم از ظرفیت های مناسبی برخوردار است.

وی توسعه فعالیت های تجاری در خزر را یک ضرورت اجتناب ناپذیر به منظور پیوند کشور ها دانست و خاطرنشان کرد: همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور شده و بهره گیری از گردشگری دریایی به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد دریا محور موجب افزایش جذب گردشگر و تردد شناور های مسافر بری بین کشور های حاشیه خزر میشود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ثمرات خوب برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری ایران و روسیه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی این منطقه اشاره و بیان کرد : در این نمایشگاه های تخصصی اتصال بین فعالان اقتصادی دو کشور برقرار میشود و آمادگی لازم جهت برگزاری مجدد نمایشگاه توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری ایران و روسیه را داریم.

 

سرکنسول روسیه در گیلان زیرساخت ها و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی را منحصر بفرد دانست و بیان کرد: این منطقه ویژگی های تجاری بسیاری دارد و در جذب سرمایه گذاران به خصوص سرمایه گذاران خارجی موفق بوده و چشم انداز روشنی دارد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال راه آهن به بندر کاسپین افزود: بندر کاسپین ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام فعالیت های تجاری دارد و اتصال راه آهن به آن موجب افزایش مراودات و تکمیل زیرساخت های حمل و نقلی و تجاری میشود.

گفتنی است پس از انجام مذاکرات سرکنسول روسیه به همراه معاونین و مدیران این سازمان از زیرساخت ها و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna