سه شنبه 29 اسفند 1402
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
باحضور وزیر نیرو، رییس سازمان گردشگری و استاندار گیلان؛

تفاهم نامه همکاری توسعه فعالیت‌های گردشگری با استفاده از منابع آبی امضا شد

 

 
سرویس اجتماعی موج برنا - مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع توسعه فعالیت‌های گردشگری در منابع آبی نظیر سدها و آب‌بندان‌ها ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان و استاندار گیلان برگزار شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان ؛ وزیر نیرو عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع توسعه فعالیت‌های گردشگری در حاشیه سدها و آب‌بندان‌ها با تاکید بر اینکه مردم از منابع آبی به عنوان مقصد گردشگری استفاده کنند، گفت: براساس دستور رئیس جمهوری مبنی برای فراهم شدن فرصت استفاده از ظرفیت منابع آبی کشور به عنوان مقصد گردشگری، بزودی این ظرفیت بر روی مردم باز خواهد شد.
دکتر رضا اردکانیان سدها، آب‌بندان‌ها و سایر منابع آبی کشور را ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری دانست و افزود: فراهم شدن امکان گردشگری در منابع آبی اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت.
 معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه یک اتفاق جدید در حوزه گردشگری کشور رقم بخورد، گفت: حوزه گردشگری یک حوزه فرابخشی است که نیازمند تقویت همکاری با دستگاه‌های مختلف با هدف رونق و توسعه گردشگری هستیم.
 وی افزود: در روزهای آینده تفاهم نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی با هدف استفاده از ظرفیت های این حوزه در صنعت گردشگری امضا خواهیم کرد.
 دکتر مونسان با بیان اینکه ظرفیت‌های آبی در کشور به ویژه آب‌بندان‌ها جزو ظرفیت‌های بی‌نظیری هستند که می‌تواند در خدمت گردشگری قرار گیرد، افزود: این تفاهم‌نامه باعث می‌شود تا مدیران دو دستگاه در استان‌های مختلف، با هدایت استانداران بتوانند به نحو مطلوب نسبت به استفاده بهینه از ظرفیت‌های آبی کشور اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه و رونق گردشگری، سرعت ایجاد اشتغال در این حوزه را ۲.۵ برابر سایر بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید ضمن گسترش سرمایه‌گذاری در بخش آبی شاهد افزایش حضور تورهای گردشگری در این مناطق  و رونق هرچه بیشتر آن شویم.
 معاون رییس‌جمهور اظهار داشت: باید از ظرفیت طبیعت زیبای موجود در کنار مناطق آبی همچون آب‌بندان‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.
 *تدوین شیوه‌نامه‌های ساماندهی و بهره‌برداری اقتصادی از آب‌بندان‌ها، ساماندهی شناگاه‌ها و کنترل سیلاب و ساماندهی رودخانه در استان گیلان با همراهی دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، قضایی و اجرایی در قالب‌ مجمع مشترک توسعه اقتصادی

 استاندار گیلان نیز در این نشست به اهمیت توسعه گردشگری و ظرفیت‌های موجود در این استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: گیلان باتوجه به بسترهایی که در حوزه گردشگری بویژه آب‌بندان‌ها و شناگاه ها با تدوین شیوه نامه‌هایی در مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است، آمادگی برای رونق گردشگری در حوزه آبی را به خوبی دارد.

 نماینده عالی دولت در گیلان به تشکیل جلسات تدوین شیوه نامه ها در استان گیلان با همدلی و همراهی دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، قضایی و اجرایی در قالب‌ مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان اشاره و خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها و تالاب ها و کنترل سیلاب رودخانه های استان گیلان در اواخر آذر ماه سال ۹۷ تصویب، ابلاغ و اجرایی شد که گام موثری در جهت کاهش خسارات سیل اخیر در گیلان بود.
 وی به تهیه طرح‌های پیشنهادی در بخش گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه آب بندان ها براساس تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه فعالیت خود را شروع کرده ایم و ضمن لایروبی بستر فعالیت های اقتصادی و گردشگری با هدف اشتغالزایی و ایجاد درآمد را فراهم می کنیم.
دکتر سالاری با بیان اینکه 2 هزار آب بند در گیلان داریم، افزود: در سال های گذشته نزدیک به هزار آب بند از بین رفته است و تلاش ما بر این است تا به رونق اقتصادی آب‌بندان‌ها با ظرفیت‌های گردشگری بپردازیم.
 وی با تاکید بر اینکه در حریم رودخانه های گیلان می توانیم هزاران شغل ایجاد کنیم، اظهار کرد: این موضوع ضمن آزادسازی بستر رودخانه‌ها به حراست از حریم آن نیز کمک می کند.
 در مراسم امضای این تفاهم‌نامه تعدادی از مدیران دو دستگاه و استانداران و مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های تهران، گیلان و خوزستان نیز حضور داشتند و برخی از مدیران به بیان نظرات خود و تشریح برنامه‌های مرتبط با توسعه گردشگری آبی پرداختند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna