پنج شنبه 30 فروردین 1403

 بیژن رحمتی لرد ، سرباز فرهنگی گیلان سفیر انتقال خون گیلان شد .

دکتر احمد مرادی مدیر کل انتقال خون گیلان :

بیژن رحمتی لرد و گروه سنت در تبیین و معرفی هنر ناب گیلانی بی نظیر عمل کردند

این هنرمند گیلانی در فرهنگ سازی اهدای خون ، انتقال خون را یاری خواهد داد .

 

سرویس فرهنگ و سلامت موج برنا - انتقال خون استان گیلان در راستای فرهنگ سازی اهدای خون و پلاکت برنامه های متعدد را در دستور کار خود قرار داده است . بر همین اساس ورزشکاران ملی ، هنرمندان رشته های مختلف و ... به عنوان سفیران انتقال خون معرفی می شوند تا در زمان حضور در میادین مختلف ملی و بین المللی به فرهنگ سازی این مهم بپردازند .

 بیژن رحمتی لرد ، سرباز فرهنگی گیلان سفیر انتقال خون گیلان شد .

روابط عمومی انتقال خون استان گیلان ؛ هنرمند گیلانی #بیژن_رحمتی_لرد به همراه مدیر برنامه هایش امروز در انتقال خون استان گیلان حضور یافت و ضمن بازدید از انتقال خون استان گیلان بر لزوم توسعه فرهنگ سازی اهدای خون تاکید کرد و از صاحبان قلم و هنرمندان خواست انتقال خون گیلان را یاری رسانند .

در بازدید از واحد اهدا و جذب ، دکتر گیتی ایزدی پور مدیر پزشکی و رئیس برنامه ریزی ، جذب و حفظ اهدا کنندگان در توضیحاتی به حضور پرشور اهداکنندگان اشاره کرد و افزود : همه روزه با حضور اهداکنندگان در این واحد و پذیرش آنها ، عملهای جراحی در بیمارستانها انجام می پذیرد ، خون و پلاکت مصرفی بیماران خاص تامین می شود ، اما با توجه به جمعیت غریب به دو و نیم میلیونی گیلان غریب به شصت و پنج هزار اهداکننده در این فرآیند انتقال خون را یاری می دهند  و امیدواریم با فرهنگ سازی این تعداد افزایش یابد .بیژن رحمتی لرد

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان به طرح سپاس اشاره کرد و افزود : طرح سپاس ، اهدای پلاکت و پلاسما تحولی در طب انتقال خون است و انتقال خون استان گیلان همگام با سازمان در این طرحها مشارکت دارد و همچنین جهت حفظ سلامت اهداکنندگان طرح واکسیناسیون اهدا کنندگان هم در دستور کار قرار دارد .

 

رئیس واحد برنامه ریزی ، جذب و حفظ اهداکنندان در واحد خونگیری به حضور اهداکنندگان و مدت زمان حضورشان برای اهدای خون اشاره کرد و گفت : هر اهدا کننده بانو سه بار در سال و آقایان چهار بار در سال می توانند خون اهدا کنند و این اهدا می تواند جان 3 تا 4 بیمار را نجات دهد .

 

 

دکترگیتی ایزدی پور در واحد پلاکت هم به اهمیت اهدا پلاکت اشاره کرد و افزود : اهداکنندگان پلاکت بسیار همراه و صبور هستند و برخلاف اهدای خون زمانی غریب به یک ساعت در مرحله اهدا وقت می گذارند و همکاران این واحد ارتباط خوبی با اهداکنندگان دارند و برای تامین پلاکت بیماران خاص همکاری         می نمایند . 

 

بیژن رحمتی لرد هم به اهمیت حضور تاثیرگذار گیلانیان در فعالیتهای اجتماعی اشاره کرد و گفت : اطمینان دارم با یک اطلاع رسانی وسیع می توان حضور گسترده گیلانیان را در این بخش از سلامت داشت . در تجربه چند ساله حضور در بین مردم خوب گیلان که اولینها را در کشور و در بسیاری از مقوله ها در کارنامه فعالیتهای اجتماعی خود دارند می توان یک عزم استانی را بسیج کرد .  

  پس از بازدید ، بیژن رحمتی لرد در دفتر مدیرکل انتقال خون استان گیلان حضور یافتند .

دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان به اهمیت حضور هنرمندان ملی ، ورزشکاران ملی به عنوان یاوران و سفیران فرهنگ سازی اهدای خون اشاره کرد وخاطرنشان شد  : امروز بیژن رحمتی لرد نه در گیلان بلکه در ایران شناخته شده است . تعریف ساده و با زبان ساده هنر که مسلما پس از تجربه فراوان ، مطالعه و بررسی صورت گرفته و توانسته هنر ناب گیلانی را دوباره در اذهان زنده نگاه دارد و با حضور در رسانه ملی و معرفی شایسته هنر موسیقی و آواز گیلان به عنوان یک زبان بین المللی معرف حضور شایسته در عرصه ملی و بین المللی باشد .

دکتر احمد مرادی به اهمیت حضور هنرمندان خصوصا هنرمندان محبوب و مردمی در جامعه اشاره کرد و گفت : بدون شک همانطور که تعریف ساده اما عمیق  در خصوص زبان گیلکی در اذهان ماندگار و الگو شده است ، معتقدیم یک فراخوان و دعوت به اهدای خون از سوی شما می تواند ما را در رسیدن به هدف تامین خون و پلاکت بیماران نیازمند یاری رساند .

بیژن رحمتی لرد خواننده سنتی ، آئینی گیلان به نوع نگاهش و گروه سنت در فعالیتهای اجتماعی اشاره کرد و افزود : حضور در جامعه و فعالیتهای اجتماعی افتخار یک هنرمند است و بنده برای رسیدن به هر موقعیت و سرفصل اجتماعی با مطالعه و بررسی و ورود می نمایم  و از حضور در انتقال خون و شرکت در این بخش سلامت خرسندم .

بیژن رحمتی لرد به برنامه های مشترک با انتقال خون در فرهنگ سازی و قدردانی از اهداکنندگان اشاره کرد و اظهار کرد : در سایه تعامل و نشستهای مختلف در خصوص چگونگی حضور فرهنگی و فرهنگ سازی اهدا پلاکت و خون گام خواهیم برداشت .

وی به حضور اولین های گیلانیان در فعالیتهای اجتماعی اشاره کرد وبیان داشت : گیلانیان در مقوله های مختلف اجتماعی توانسته اند اولین حضورها را ثبت کنند و در بسیاری از امور از هنر تا علم و دانش و شهر و شهروندی ، گیلان در اولین ها حضوری پرشور ، موثر و جدی دارند و امیدواریم دست در دست هم و با حمایت همه هنرمندان ، صاحبان قلم و کلام ، انتقال خون استان گیلان را در تامین خون یاری رسانیم .

یادآور می شود در پایان این دیدار حکم " سفیر فرهنگی انتقال خون استان گیلان " توسط دکتر احمد مرادی به ایشان اهدا شد .

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna