سه شنبه 29 اسفند 1402
 
در دیدار استاندار گیلان با معاون اول رییس جمهور مطرح شد:

ابراز رضایت رئیس جمهور از تاثیر اجرای شیوه‌نامه

ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها بر کاهش خسارات سیل در گیلان

 

سرویس اجتماعی موج برنا - استاندار گیلان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیدار و درباره مهمترین موضوعات استان گفت وگو کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیدار و ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیشبرد برنامه‌ها، راهبردها و پروژه های کلان، درباره موضوعات مهم استان گفت وگو کرد.

 تشریح طرح نظارت مردم بر دولت از طریق سمن ها و اصناف با استفاده از فضای مجازی، درخواست اصلاح مصوبه سال ۱۳۹۱ هیات دولت در خصوص عدم ثبت قایق های صیادی و تفریحی با موتور دوزمانه، طرح احداث گیل‌پارک ها به عنوان مراکز کوچک خدمات بین راهی در سراسر استان، از جمله دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

 رسیدگی به وضعیت و مشکلات چایکاران و اهتمام دولت به حمایت از صنعت چای نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به تحقق یکی از مطالبات مکرر استان در این خصوص، این توافق در اولین نشست کمیته چای تشریح خواهد شد.

  لزوم ممنوعیت واردات و کنترل قیمت برنج به ویژه در فصل برداشت این محصول راهبردی در راستای حمایت از محصول تولید داخل و توسعه و تقویت اشتغال و معیشت کشاورزان برنج‌کار استان گیلان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

 استاندار گیلان همچنین به تشریح اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط استان گیلان در کمک رسانی به استان‌های سیل زده همسایه و مجموع‌ عملیات صورت گرفته در لرستان به عنوان استان معین پرداخت‌.

در این نشست همچنین شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها و آب بندان ها که اوایل زمستان سال گذشته از سوی مصطفی سالاری استاندار گیلان به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ و در شهرستانها اجرایی شد، مورد تقدیر معاون اول رئیس جمهوری قرار گرفت.

  دکتر جهانگیری ضمن ارزشمند و به موقع اعلام نمودن تدوین و تنظیم این شیوه نامه ها که برای اولین بار در کشور صورت گرفته است، طرح لایروبی گسترده انهار، لایروبی تالاب‌ها و اب‌بندان‌های استان بویژه پیش از وقوع بارش‌های شدید نوروز۹۸ ، اظهار داشت که حجت الاسلام دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز پس از وصول گزارشات مرتبط با اقدامات انجام شده در گیلان که سومین استان پربارش کشور در نوروز امسال بود ولی متحمل بحران جدی نگردید، در جلسه دولت از مجموع اقدامات صورت گرفته در ساماندهی و لایروبی رودخانه های استان گیلان  که قبل از بارش‌های شدید اخیر انجام و مانع بروز خسارت های ناشی از سیلاب در گیلان شد، ابراز رضایت کرده است.

 معاون اول رئیس جمهور، تصمیم گرفتند این دو طرح و شیوه نامه را جهت بهره برداری و استفاده در موارد مشابه و جهت اجرا در سطح کشور به وزارتخانه ها و استان ها ابلاغ نمایند.

گفتنی است آذر ماه سال گذشته با تأکید مصطفی سالاری و پس از برگزاری 11جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور 12 دستگاه اجرایی و نهادهای نظارتی ، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان ها و تالاب ها و نیز شیوه نامه ساماندهی و لایروبی رودخانه های استان گیلان نهایی و ابلاغ شد و انتشار یافت.

 

 

 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna