سه شنبه 29 اسفند 1402

مدیرکل انتقال خون استان گیلان :

طی تعطیلات نوروز سال جاری سه هزار و 570 واحد خون اهدا شد

مردم گیلان در ایام نوروز با اهدای سه هزار و 570 واحد خون بهار زندگی را به بیماران نیازمند هدیه دادند.

 

به گزارش پایگاه خبری موج برنا - دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان از افزایش 98/7 درصدی اهدای خون مردم استان در روز‌های ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد و گفت : طی دوهفته ابتدایی امسال سه هزارو570 واحد خون و فرآورده‌های آن اهدا شد.

دکتر مرادی ضمن تشکر از مردم نوعوست گیلان که همیشه یار و همراه انتقال خون بوده و در نجات زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی مشارکت فعال داشته و دارند افزود : در سال 97 مردم نوعدوست گیلان حدود 82 هزار واحد خون اهدا کردند .

وی عنوان کرد : چهل و هشت هزار و 505 نفر در سال 97 بصورت مستمر خون اهدا کردند که  5/2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96  افزایش یافته است.

دکتر احمد مرادی در ادامه از افزایش اهدای پلاکت فرزیس یکی از فرآورده های خونی که  در درمان بیماران سرطانی نقش مهمی ایفا می کند خبر داد و یادآور شد : با استقبال بی نظیر اهداکنندگان در سال 97 افزایش 3/40 درصدی را شاهد بودیم که بیش از نرم تعیین شده از سوی سازمان بوده است.

گفتنی است : گلبول قرمز کم لکوسیت یکی دیگر از فرآورده های نوین انتقال خون که اکثرا  مورد مصرف بیماران تالاسمی می باشد با حضور گسترده مردم نوعدوست گیلان در سال 97 شاهد افزایش 5/16 درصدی بودیم.

دکتر احمد مرادی در پایان گفت : سرمایه‌های اصلی سازمان انتقال خون اهداکنندگانی هستند که داوطلبانه ازعصاره وجود خود می بخشند تا بهار زندگی را به هموطنان خود اهدا کنند و خوشبختانه امروزه فرهنگ اهدای خون آنچنان تقویت شده که دیگر هیچ بیماری نگران تامین خون نیست و سازمان انتقال خون با تعریف شبکه ملی خونرسانی و با اهدای ۱۰۰ درصد داوطلبانه خون توسط اهداکنندگان این آرامش خاطر را به بیماران هدیه می‌کند.

در ادامه با اشاره به طرح سپاس به عنوان یکی از خدمات نوین انتقال خون اظهار کرد : استان گیلان در سال 97 با استقبال گسترده مردم از این طرح روبه رو شد و از نرم هزار نفری که از سوی سازمان انتقال خون کشور در سال 97 برای استان گیلان تعیین شده بود موفق به ثبت نام یک هزار و 27  نفر شد.

گیلان به علت گردشگر پذیربودن ، آمار بالای جراحی های قلب و عروق ، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های پرمصرف خون و فرآورده های خون می باشد.

با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌ های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است مردم نوعدوست و همیشه در صحنه گیلان برای کمک به بیماران نیازمند به خون می توانند طبق ساعات کاری ذیل به پایگاههای انتقال خون در شهرستانها مراجعه نمایند.

ساعات کاری پایگاهها :  

پایگاه رشت از ۷:۳۰ صبح الی 18:30

سایر پایگاهها : از ساعت ۷:۳۰ صبح الی 13:30

سایر پایگاههای انتقال خون شهرستانهای گیلان :

لاهیجان ، بندرانزلی ، تالش ، آستارا ، فومن ، لنگرود ، رودسر

شماره تماس اداره کل انتقال خون استان گیلان 33326006

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna