جمعه 7 اردیبهشت 1403
تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی توسط «کمیته تخصصی رصد ویژه رسانه‌های مجازی با محوریت انتخابات» رصد و پیگیری می‌شود.
سرهنگ ایرج محمدخانی، رئیس پلیس فتای استان گیلان  در همایش «رسانه و اخلاق انتخابات» که  28 بهمن در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد،‌ اظهار کرد: اهمیتی که امروز در رصد و پایش فضای مجازی با محوریت انتخابات وجود دارد، در گذشته وجود نداشت.

وی افزود: امسال از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابلاغیه‌ای مبنی بر تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته تخصصی رصد ویژه رسانه‌های مجازی با محوریت انتخابات» جهت پیگیری تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی صادر شده است و تاکنون جلسات متعددی با حضور مسئولان اجرایی با محوریت پیگیری وقوع تخلفات انتخاباتی برگزار شده است.

رئیس پلیس فتای گیلان گفت: با رویکرد کمیته و مشارکت‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان تاکنون سایت‌ها، وبسایت‌ها، پایگاه‌های تحلیلی خبری فاقد مجوز شناسایی شده است.

سرهنگ محمدخانی تصریح کرد: خیلی از بداخلاقی‌ها در حوزه فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی برخی مدیران و مخاطبین آن است که در کمیته تخصصی رصد ويژه رسانه‌های مجازی تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: رویکرد کمیته مذکور ایجابی است و جایی که تذکر اثربخشی نداشته باشد قطعا طبق قانون رسیدگی به تخلفات انتخاباتی با متخلفین برخورد می‌شود./ایسنا/

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna