سه شنبه 29 اسفند 1402
 
استاندارگیلان درنشست با جمعی ازفعالان مدنی صومعه‌سرا؛

زمینه نظارت مردم بر دولت را با جدیت فراهم می کنیم

مصطفی سالاری استاندار گیلان :

زمینه نظارت مردم بر دولت را با جدیت فراهم می کنیم /

مشکلات و نارسایی‌ها نباید موجب دلسردی و ناامیدی شود.

 

 
 
سرویس اجتماعی موج برنا - استاندار گیلان با بیان اینکه زمینه نظارت مردم بر دولت را با جدیت فراهم می کنیم گفت: مشکلات و نارسایی‌ها نباید موجب دلسردی و ناامیدی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان مدنی شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه علیرغم تلاش های مستمر دولت در بهبود وضعیت معیشتی، نارسایی‌هایی نیز وجود دارد افزود: مشکلاتی که منشاء آن خارج از دولت است را نباید به دولت منتخب خود نسبت دهیم.
وی با اشاره به اینکه نقد سازنده از دولت، توسعه و پیشرفت را به دنبال دارد اظهار داشت: مطالبه گری از دولت و نقد آن باید در چارچوب حدود اختیارات آن صورت گیرد و در این خصوص موظف به پاسخگویی هستیم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه زمینه نظارت مردم بر دولت را با همکاری سازمان های مردم نهاد فراهم می کنیم افزود: با انعکاس حرف های مردم از سوی سمن ها به مدیران دستگاه های اجرایی، پاسخگویی عمومی را تقویت می کنیم.
وی با بیان اینکه باور ما براین است که علیرغم تنگناهای مالی با استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم شاهد پیشرفت و اشتغالزایی باشیم گفت: همراهی و مشارکت مردم در در پروژه های کلان اقتصادی استان بسیار راهگشاست. 
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تشکیل مجمع مشترک توسعه استان به صورت متناظر در شهرستان ها تاکید و تصریح کرد: تشکیل این مجمع در سطح شهرستان‌ها علاوه بر تسهیل صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، پشتیبانی تمامی مراجع قضایی، اجرایی، نظارتی و امنیتی را به دنبال دارد.
دکتر سالاری به تدوین شیوه نامه های ساماندهی آب بندان ها و رودخانه‌های استان در جلسات مجمع مشترک توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: طرح‌های دیگری همچون گیل پارک ها، احداث شناگاه ها و بوم گردی نیز در دست اجراست که موجب اشتغالزایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در غالب طرح‌های در حال اجرای استان نگاه ما جلوگیری از فروش زمین و افزایش منافع مردم توسط خودشان است گفت: با برنامه‌ریزی صحیح می توانیم با فروش زمین های کشاورزی مقابله کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما افزایش سطح رضایتمندی مردم و بهبود وضعیت شغلی و معیشتی آنان است.
وی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات مربوط به توسعه زیرساخت‌ها و مسائل عمرانی است افزود: زمانی می توانیم شاهد رفاه مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان باشیم که میان زیرساخت‌ها و فعالیت های اقتصادی در مسیر ایجاد شغل پیوند ایجاد شود.
استاندار گیلان بر ضرورت اصلاح برخی ساختارهای رفتار دولت به مفهوم عام تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از این اقدامات بخشنامه تشریفات زدایی است که با جدیت اجرا می شود. 
وی به بخشنامه سفر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها به منظور بررسی مسائل از نزدیک اشاره کرد و افزود: این سفرها باعث تقویت حضور مدیران در میان مردم و پاسخگویی به آنان بدون واسطه می شود.
وی با بیان اینکه پیگیر تقویت سهم بانوان و جوانان در مناصب مدیریتی هستیم گفت: به مدیرانی که در این خصوص کم کاری داشته باشند تذکر کتبی داده می شود.
در این دیدار برخی از فعالان مدنی شهرستان صومعه‌سرا به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در مسیر توسعه و پیشرفت استان گیلان پرداختند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna