سه شنبه 29 اسفند 1402

 با حضور استاندار گیلان

 

در دومین روز از چهلمین فجر انقلاب اسلامی ایران؛

461خانوار روستایی رضوانشهر و ماسال از نعمت گاز برخوردار شدند

 

سرویس اجتماعی موج برنا - در دومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور استاندار گیلان پروژه گازرسانی به چند روستای شهرستان رضوانشهر و ماسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکترمصطفی سالاری عصر امروز با حضور در رضوانشهر از پروژه گاز رسانی روستایی "خوشه اورماملال" بهره برداری کرد.

با بهره برداری از این خوشه 461 خانوار از ۵ روستای شهرستان رضوانشهر و ۱ روستای شهرستان ماسال از نعمت گاز برخوردار شدند.

اعتبار اجرای این پروژه ۴۷۸۰۸ میلیون ریال بوده است

پروژه تعریض و چهار خطه کردن محور رضوانشهر- انزلی به طول ۲۷۰۰ متر ،با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه های دهه فجر در شهرستان رضوانشهر بود که با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از پروژه طرح بوم گردی روستای رودبارسرای شهرستان رضوانشهر بازدید کرد.

دکتر سالاری در حاشیه این بازدید با اشاره بر لزوم توجه به اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان، اظهار کرد: گردشگری از ظرفیت‌های ممتاز گیلان است که در کنار کشاورزی و دیگر ظرفیت های حوزه بازرگانی می تواند رونق اقتصادی در گیلان را محقق کند.

وی افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ باید ضمن توجه به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از آسیب به محیط زیست ،واحدهای اقامتی برای گردشگران در بستر طبیعت با رویکرد اشتغالزایی و درآمدزایی در محدوده طرح هادی روستاها و همچنین محدودهای شهری ایجاد کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح در این حوزه سبب بروز مشکلاتی همچون ویلاسازی‌ و ساخت و سازهای غیرمجاز می شود، تأکید کرد: ساخت این نوع از اقامتگاه‌ها با پراکنش مناسب در محدوده شهری و روستایی می تواند توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال بومی را به همراه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات‌ صورت گرفته در برخی حوزه‌های مرتبط با گردشگری به ویژه اشتغالزایی روستایی، بیان‌کرد: در این بخش به متقاضیان اشتغال روستایی تسهیلاتی از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

سالاری ادامه داد: درصورت استقبال متقاضیان اجرای طرح بومگردی در مناطق مختلف استان ،دولت نیز تلاش می کند تا زیرساخت‌های لازم در این زمینه را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های قابل افتتاح شهرستان رضوانشهر در دهه فجر امسال، اظهارکرد:در چهلمین فجر انقلاب اسلامی ایران ۶۷ پروژه با اعتبار 340 میلیارد ریال در رضوانشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: امیدورایم با توجه به در دست اجرا بودن برخی دیگر از پروژه های رضوانشهر، هفته دولت سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری پروژه های بیشتری باشیم.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna